26 przedstawicieli marketerów rozpoczęło prace nad przygotowaniem założeń do nowego badania mediów. Allegro, Philips i Showmax dołączają do IAA Polska.

152

Projekt zmiany standardu badań mediów prowadzony przez Tadeusza Żórawskiego w IAA Polska ruszył pełną parą, marketerzy sformułowali swoje oczekiwania, a do kurii marketerów w IAA Polska dołączają następni marketerzy: Grupa Allegro, Philips i Showmax.

W dniu 16 marca odbyło się pierwsze spotkanie grupy roboczej przygotowującej założenia do projektu zmiany standardu badań mediów. Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele firm reprezentujący takie marki, jak: BP, Nestle, Orange, Samsung, Grupa Lotos, Volkswagen, P&G, Play, Showmax, Lotte Wedel, Metro Group, USP Zdrowie, Kompania Piwowarska, Dr Irena Eris, Fiat, ING Bank Śląski, Lactalis oraz Mastercard.

W ten sposób rozpoczęła się realizacja pierwszego postulatu sformułowanego przez ogólnopolską reprezentację marketerów powołaną w ubiegłym miesiącu w strukturze IAA Polska.
Podczas spotkania przedstawiciele marketerów sformułowali oczekiwania wobec badań, które w przyszłości lepiej odpowiadałyby na ich potrzeby, przede wszystkim pozwalały na precyzyjne wyliczenie ROI dla poszczególnych kanałów komunikacji. Padło wiele szczegółowych postulatów od propozycji konkretnych wskaźników opisujących efektywność kontaktu z reklamą w poszczególnych mediach, poprzez kwestię określenia minimalnej wielkości próby dla niewielkich grup celowych, na objęciu jednoźródłowym badaniem kanałów komunikacji, które w tej chwili w ogóle nie są badane. Jednym z wątków było również współfinansowanie badań mediowych przez wszystkich, którzy z tych badań korzystają.

 

Ponadto do ogólnopolskiej reprezentacji marketerów wciąż dołączają nowi członkowie:

 

Allegro to dla ponad 20 milionów klientów, niskie ceny, najszerszy wybór produktów i pełne bezpieczeństwo transakcji. Blisko 90 procent transakcji dotyczy produktów nowych, sprzedawanych po ustalonej cenie. Allegro współpracuje z kilkuset markami, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tysięcy małych i średnich polskich firm handlowych i dystrybutorów. Allegro jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych w kraju i jednocześnie największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Według niezależnych badań jest też od lat najsilniejszą marką handlową w Polsce, co potwierdza m.in. ranking Superbrands.

Philips jest wiodącą firmą działającą w branży technologii medycznych, która koncentruje się na poprawie jakości życia ludzi począwszy od zdrowego stylu życia i profilaktyki po diagnostykę, leczenie oraz opiekę domową. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz wieloletniemu doświadczeniu klinicznemu i konsumenckiemu Philips oferuje zintegrowane rozwiązania umożliwiające osiąganie lepszych wyników w medycynie. Współpracując z podmiotami w obszarze ochrony zdrowia, zmieniamy sposób funkcjonowania opieki zdrowotnej. Philips jest liderem w dziedzinie diagnostyki obrazowej, technik obrazowania, monitorowania pacjentów, informatyki klinicznej, a także w zakresie zdrowia konsumentów i opieki domowej. www.philips.pl

Showmax to serwis internetowy – w ramach miesięcznej, stałej opłaty umożliwia dostęp do katalogu filmów, seriali i programów dla dorosłych i dzieci online, które można oglądać w dowolnych ilościach, w dowolnym czasie i miejscu – bez reklam. Serwis można wypróbować za darmo przez 14 dni, rejestrując się na www.showmax.com. Dzieci mogą oglądać treści w bezpiecznym środowisku dzięki możliwości ustawienia profili zabezpieczonych PIN. W serwisie dostępne są setki seriali, filmów i programów zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci.

 

„Jesteśmy podbudowani faktem, że reprezentacja marketerów w IAA Polska jest coraz silniejsza doświadczeniem i wiedzą naszych nowych członków. Cieszymy się, że korzystając z ich zaangażowania, wspólnie możemy realizować projekt zmiany standardu badań mediów. Kolejne spotkanie konsultacyjne grupy roboczej pracującej nad projektem już 17 kwietnia br.

Odbędą się wtedy konsultacje z pozostałymi uczestnikami rynku komunikacji marketingowej, mające na celu rozpoznanie możliwości i kierunków działań, sformułowanie rekomendacji oraz w konsekwencji – ewentualne powołanie Joint Industry Committee (JIC) do celów realizacji projektu zmiany standardu badań mediów” – powiedział Jerzy Minorczyk, Dyrektor generalny IAA Polska.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };