3 wskazówki, jak wykorzystać potencjał chwili i zostać mistrzem sprzedaży w Black Friday

2 790

Black Friday to już nie wyłącznie amerykańskie święto handlu, a szalony okres wyprzedaży, celebrowany przez sklepy i konsumentów na całym świecie. Eksperci z RTB House wzięli pod lupę setki kampanii, zrealizowanych w ubiegłym roku na blisko 40 rynkach i przygotowali zestaw sprawdzonych wskazówek, umożliwiających osiągnięcie jeszcze lepszych rezultatów podczas tegorocznych Black Friday i Cyber Monday.

Potencjał zakupowy w Black Friday jest ogromny, często znacznie większy niż przed samymi świętami, a prezentowane oferty dotyczą praktycznie każdej branży – od sprzedawców elektroniki, po producentów mebli i odzieży.

Jak pokazują analizy RTB House, w ubiegłym roku współczynnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do liczby kliknięć w reklamę) kampanii realizowanych w Black Friday i Cyber Monday był o odpowiednio prawie 70 proc. i niemal 30 proc. lepszy niż średnia dla listopada 2015 roku. Z kolei całkowity ruch na obserwowanych stronach internetowych był wyższy o ponad 30 proc. w Black Friday i 20 proc. w Cyber Monday. Oprócz oczywistych możliwości sprzedaży, Black Friday i Cyber Monday to również okazja do podjęcia działań, które korzystnie wpłyną na przyszłe zaangażowanie ze strony klientów. Co zatem zrobić, by w pełni wykorzystać potencjał chwili i zmaksymalizować zwrot z inwestycji?

#1: Pokazuj produkty, którymi klient był wcześniej zainteresowany

 

Podczas Black Friday i Cyber Monday, ale również w trakcie każdej innej promocji, wzbudzenie poczucia wyjątkowej szansy na okazyjny zakup to podstawa. To świetny moment, by przypomnieć o sobie tym użytkownikom, którzy odwiedzili twój sklep dni, tygodnie lub nawet miesiące temu, przeglądali konkretne produkty, ale nie dokonali zakupu. Black Friday może być dobrą okazją do podsunięcia im oferty i obowiązujących rabatów. Niech twoje banery mówią: „Hej! Nie widzieliśmy cię na naszej stronie od jakiegoś czasu, przyjdź i sprawdź co przygotowaliśmy dla ciebie na Black Friday i Cyber Monday!”.

#2: Przyciągaj klientów, którzy chcą dokonać zakupu tu i teraz 

 

Narzędzia retargetingowe mogą ułatwić dotarcie do klienta dokładnie w momencie, gdy ten jest potencjalnie o krok od podjęcia decyzji zakupowej. Szybka reakcja i indywidualnie dopasowane reklamy pomogą błyskawicznie zaangażować użytkownika i zachęcić go do ponownego rozważenia oferty. Spersonalizowane reklamy pozwalają jednak na więcej – kampania może być optymalizowana w czasie rzeczywistym, a to oznacza, że wiedza o tym czym dany użytkownik interesował się w Black Friday wpływa na to jakie produkty promujesz  w Cyber Monday. Pamiętaj – im lepiej skrojony przekaz, tym większa szansa na reklamowy sukces.

 

#3: Wykorzystaj Black Friday do wzrostu sptrzedaży w okresie przedswiątecznym 

 

Kampanie retargetingowe pozwalają zaplanować nie tylko pojedynczy zakup, ale i ciąg powiązanych wydarzeń, w które zaangażowany jest klient. Inteligentne narzędzia retargetingowe monitorują historię i indywidualne potrzeby użytkownika, ale także budzą zainteresowanie produktami z pokrewnych kategorii. Black Friday rozpoczyna podróż ułatwiającą zakupy także w okresie świątecznym, a spersonalizowane reklamy mogą dostarczyć użytkownikowi wskazówki co do produktów, które uzupełniają już kupiony towar.

Jeżeli więc klient sklepu internetowego podczas Black Friday lub Cyber Monday kupił zimową kurtkę, być może warto zachęcić go również do sprawdzenia oferty szalików i rękawiczek. Sekwencyjne planowanie reklam pozwala pokierować użytkownikiem tak, by rozważył zakup w tym e-sklepie również przed Bożym Narodzeniem.

 

Podsumowanie

 

W 2015 roku Black Friday zmienił reguły gry. Według ekspertów e-commerce z Salmon’s, po raz pierwszy w historii tego święta w Stanach Zjednoczonych, w tym dniu sprzedaż online przewyższyła tą w offline. To zatem wyraźny znak, że zachowania klientów ulegają zmianie, a miano mistrza Black Friday przypadnie temu kto będzie umiał tę wiedzę wykorzystać w efektywnych działaniach marketingowych.

Dane wykorzystane w powyższym badaniu uzyskano za pomocą spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez firmę RTB House. Analizie poddano wybrane kampanie obsługiwane przez spółkę w listopadzie 2015 roku.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };