4 kroki do lepszych treści content marketingowych w B2B

2 855

Firmy walczą o klienta nie tylko produktami i usługami, ale też treściami, od których w dużej mierze zależy ich wizerunek. W działania content marketingowe inwestuje dziś niemal każdy, więc jak sprawić, żeby akurat nasze treści wybiły się na tle konkurencji? Do tego konieczne jest przede wszystkim nieszablonowe myślenie.

Agencja content marketingu jest pośrednikiem między firmą a ostatecznym odbiorcą treści. Know how agencji ma pomóc w stworzeniu contentu, który w atrakcyjny sposób zaprezentuje firmę, potwierdzi jej kompetencje i zachęci do skorzystania z jej usług, ale bez wykorzystywania nachalnych środków reklamowych. W tym sensie copywriter ma trudne zadanie, ponieważ musi stworzyć treść satysfakcjonującą obie strony: klienta i odbiorców jego produktu. W oparciu o to agencja In Hot Water Company wypracowała zasady tworzenia dobrego contentu dla klientów B2B.

 

1. Pozbądź się schematów

Agencje miewają specjalizacje, ale z założenia powinny być gotowe na pracę z każdym typem klienta, od lifestyle’owego po związanego z przemysłem. To wymaga wszechstronności, nie tylko pod względem wiedzy, ale też spojrzenia na zagadnienie z różnych perspektyw. Każdy z nas ma swoje schematy myślenia, które jednak nie sprawdzają się w każdym wypadku – warto je rozbić dopuszczając do dyskusji osoby z zewnątrz.
Obiektywny feedback jest ważny na etapie planowania strategii, ponieważ umożliwia sprofilowanie treści. Jeśli mamy do czynienia z ofertą B2B, dobrze jest zasięgnąć języka u przedsiębiorców, do których usługa jest skierowana. Zewnętrzny punkt widzenia stanowi świetne uzupełnienie researchu i może dostarczyć cennych informacji i pomysłów, które nie mogłyby powstać w czasie burzy mózgów w agencji.

 

2. Omijaj dział marketingu Twojego klienta 

Choć to z jego przedstawicielami agencja kontaktuje się w sprawie współpracy, lepiej ograniczyć ich udział w tworzeniu treści. Dział marketingu jest nastawiony na promocję i sprzedaż, a content marketing nie jest działaniem typowo sprzedażowym, ale w dużej mierze wizerunkowym – to dobra i ciekawa treść ma sprawić, że klient zainteresuje się ofertą. O szczegółach produktu warto porozmawiać z osobami, które decydują o ich kształcie: konstruktorami, projektantami, ale także pracownikami obsługi klienta i sprzedawcami mającymi bezpośredni kontakt z odbiorcą. To pozwoli poznać najważniejsze cechy produktu, jego mocne i słabe strony, a także to, w jaki sposób postrzegają go inni.

W rozmowie nie można bać się zadawania pozornie głupich pytań – często to, co dla rozmówcy jest oczywiste, będzie odkryciem dla nas i potencjalnych odbiorców. Dobry content dostarcza informacji i intryguje, dlatego warto wyciągać ciekawostki, pytać o nietypowe sytuacje i przypadki oraz zachęcać do podawania przykładów. Nawet zwykłe informacje statystyczne mogą być bardzo ciekawe dla osób z zewnątrz. Takie „smaczki” pozwalają pokazać firmę w sposób bliższy odbiorcy, zdjąć ją z piedestału i nawiązać nić sympatii, która pozwoli usunąć w cień twarde, ekonomiczne kalkulacje. Oferta nie musi być najkorzystniejsza cenowo, a produkt najlepszy w swoim segmencie, ale ukazanie go we właściwym świetle może zadecydować o jego przewadze nad konkurencją.

3. Zasięgnij języka u partnera firmy

Jeżeli firma ma podwykonawców lub partnerów, przed stworzeniem materiału skontaktuj się również nimi. Zdziwisz się, jak wartościowych informacji mogą dostarczyć. Partner, z jednej strony potrafi spojrzeć na firmę z zewnątrz, a z drugiej skonfrontować jej działalność z innymi podmiotami, z którymi współpracuje. Dzięki temu możesz zyskać szersze spojrzenie, wgląd w poczynania konkurencji, a także dane o samym produkcie, których nie zawsze dostarczy Twój klient. 

4. Poszukaj ciekawych danych i zaprezentuj je

Statystyki i liczby znacznie lepiej prezentują się w formie graficznej niż tekstowej. Tworząc content firmowy pamiętaj o wykorzystaniu zróżnicowanych środków wyrazu, żeby dodać atrakcyjności danym, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nieciekawe. Grafika czy wykres jest znacznie łatwiejsza w odbiorze, pozwala pokazać niewidoczne zależności i przedstawia informacje dodatkowe, niekoniecznie związane bezpośrednio z firmą.  Im lepiej copywriter pozna produkt, który promuje, tym ciekawsze będą treści, które stworzy na jej temat. 
::

Fot. Fotolia

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };