...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

60 osób na miejsce. C_School przebiła popularnością najlepsze uczelnie w Polsce

Zaledwie tydzień trwała kampania komunikacyjna szkoły programowania C_School. Zainteresowanie przyszłych programistów trzymiesięcznym szkoleniem pod okiem ekspertów, przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

Drzwiami i oknami

Nabór do warszawskiej edycji C_School miał zakończyć się pierwszego lipca, jednak Connectis zdecydowała się przedłużyć rekrutację o tydzień. Zainteresowanie było tak duże, że organizatorzy nie nadążali z przyjmowaniem  zgłoszeń.

– Przewidzieliśmy miejsca dla dziesięciu uczestników. Tymczasem zgłosiło się ich około sześciuset. – mówi prezes Connectis, Michał Gierczak. –  Byliśmy bardzo zadowoleni z efektów pierwszej edycji, dlatego postanowiliśmy zorganizować kolejną, tym razem w Warszawie. Przypuszczaliśmy, że proporcjonalnie do wielkości miasta, zgłoszeń może być trochę więcej, ale takiego zainteresowania nikt z nas się nie spodziewał. To bardzo pozytywne zaskoczenie – dodaje.

Dla projektu C_School, Connectis uruchomiła specjalną stronę internetową, za pośrednictwem której mieli się zgłaszać zainteresowani. Tymczasem na tydzień przed przewidywanym zakończeniem rekrutacji, aktywność kandydatów zwiększyła się na tyle, że oblegane były już nie tylko skrzynka C_School i inne kanały komunikacji firmy, lecz także prywatne profile pracowników Connectis w mediach społecznościowych. Podczas trwającej tydzień kampanii komunikacyjnej C_School, strony firmy odwiedziło 15 tysięcy osób. Przez cały okres naboru, z firmą, poza kandydatami, kontaktowali się także przedstawiciele innych spółek z obszaru IT, zainteresowane  rozwijaniem własnej kadry u specjalistów Connectis.  

 

Chętnych więcej niż na prestiżowe uczelnie

Informatyka jest jednym z najpopularniejszych kierunków w Polsce. Warszawska edycja C_School cieszy się niemal dziesięciokrotnie większym zainteresowaniem niż studia informatyczne na najlepszych polskich uczelniach. Statystyki rekrutacyjne jednej z najlepszych uczelni technicznych w kraju, krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej pokazują, że w ostatnich latach o jedno miejsce na studia stacjonarne ubiegało się do siedmiu studentów. Podobnie było np. w przypadku Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Dla porównania, na jedno miejsce w C_School przypadło około sześćdziesięciu osób.

To pokazuje, że nie musimy się martwić niedoborem programistów na polskim rynku pracy, bo chociaż chwilowo mamy z nim do czynienia, to chętnych do rozwijania kariery w tym zawodzie nie brakuje. C_School jest pierwszą tego typu inicjatywą w Polsce. Poprzednia edycja miała miejsce w Gdańsku. Nabór do kolejnej, tym razem w Katowicach, już we wrześniu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF