...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy Polacy ufają reklamie telewizyjnej?

Ile osób deklaruje zaufanie do reklamy telewizyjnej i kim są te osoby? Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy krytykujemy najczęściej? Między innymi na te pytania odpowiada opublikowany dziś raport z badania przeprowadzonego przez IRCenter.

Prawie co trzeci polski internauta deklaruje zaufanie do reklam telewizyjnych. Większym zaufaniem od telewizji darzone są jednak strony producentów, fora internetowe oraz niezmiennie – rekomendacje znajomych. Najbardziej ufna w stosunku do reklam w telewizji jest najmłodsza grupa internautów, czyli tych do 24 roku życia. Wyższy poziom zaufania mają także mężczyźni, niż kobiety.
Największy stopień zaufania do reklam telewizyjnych wykazują osoby oglądające programy rozrywkowe. Wśród nich z kolei szczególnie wyróżniają się odbiorcy TVP Seriale – aż 90 proc. z nich zadeklarowało, że ufa reklamom. Drugą stacją w kolejności była Eska TV, w przypadku której zaufanie do reklam deklarowało 77 proc. widzów.

Jakim reklamom nie ufamy

-Zauważyliśmy, że wśród dyskusji dotyczących braku zaufania do reklam wyróżniają się przede wszystkim te dotyczące farmacji i kosmetyków – mówi Weronika Niżnik, digital research manager w IRCenter.-Krytyce poddawana jest głównie ocena ich skuteczności i bezpieczeństwa, a osoby komentujące najczęściej powołują się na własne doświadczenia – dodaje. Badanie wykazało także, że Internauci komentujący w mediach społecznościowych zachęcają się nawzajem do czytania ulotek leków i poznawania składów kosmetyków, a także coraz częściej deklarują, że zwracają na to uwagę.

Co ciekawe, mimo braku zaufania do reklamy telewizyjnej, respondenci wciąż oglądają spoty pod warunkiem, że są one atrakcyjne, argumentując, że „to są śmieszne filmiki, np.: z Biedronki”. Niektóre reklamy są oglądane w ten sam sposób, co generyczne filmiki wirusowe, a nie tak, jak tradycyjne przekazy reklamowe w telewizji. Jak komentuje Weronika Niżnik z IRCenter: -Reklamy, żeby były atrakcyjne, nie muszą być aż tak dopracowane jak filmy prezentowane podczas SuperBowl. Czasami działa efekt śmieszności i znajomości. 

::

Photo: © tashatuvango – Zobacz portfolio

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF