...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Facebook stawia na wartościową treść

Algorytm, który decyduje o tym, co widzimy w strumieniu wiadomości na Facebooku jest co pewien czas modyfikowany. Zmiany mają za zadanie sprawić, aby serwis odpowiadał potrzebom użytkowników.

Facebook stał się pewnego rodzaju wysypiskiem różnych, nie zawsze wartościowych, treści. Strumienie wiadomości użytkowników wypełnione są zdjęciami kotów, memami czy wpisami zwanymi popularnie „żebrolajkami”. Pod tym kątem serwis przegrywa z Twitterem, który kojarzony jest z wartościową treścią udostępnianą w postaci linków.

Najnowsze zmiany w algorytmie (zwanym edgerankiem) zwiększają zasięg wpisów, które zawierają link. Dzieje się to kosztem zasięgu treści zamieszczanych w postaci zdjęć.  Okazuje się, że użytkownicy Facebooka traktują go jako swoisty kanał RSS i chętnie klikają w linki prowadzące na ich ulubione strony WWW. Trend ten jest szczególnie silny wśród uzytkowników mobilnych serwisu.

Dodatkowo edgerank automatycznie na szczycie naszych strumieni wiadomości będzie częściej lokował wpisy z linkami, które wywołują dyskusję wśród naszych znajomych. Coraz częściej będziemy widzieć sugestię dotyczące treści pochodzących z podobnych źródeł czy stron WWW.

::

Jak Wam podobają się takie zmiany? Wolicie na Facebooku linki do artykułów czy rozrywkę w postaci śmiesznych zdjęć?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF