...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Fundusz bValue inwestuje 3 mln zł w ławki solarne SEEDiA

Fundusz bValue zainwestuje do 3 mln PLN w SEEDiA, producenta ławek solarnych oraz innowacyjnych urządzeń typu smart city. Jest to pierwsza inwestycja funduszu w ramach nowej edycji programu Bridge Alfa prowadzonego wspólnie z NCBiR.

SEEDiA to krakowski startup założony przez młodego inżyniera z AGH Piotra Hołubowicza, do którego wkrótce dołączył Artur Racicki, który już wcześniej stworzył Social WiFi. SEEDiA projektuje i tworzy inteligentne urządzenia infrastruktury miejskiej zasilane panelami solarnymi takie jak ławki, standy, przystanki i meble. Wszystkie urządzenia są ekologiczne i wyposażone w moduły do ładowania urządzeń mobilnych, moduł Wi-Fi czy dodatkowo rozbudowane o czujnik smogu, ekrany oraz moduł z dźwiękiem. Estetyką i funkcjonalnością urządzenia te doskonale wpisują się w ideę smart city i już ułatwiają życie mieszkańcom kilku miast w Polsce. W ciągu kolejnych 12 miesięcy firma zamierza zainstalować w Polsce ok. 300 urządzeń. Inwestycja bValue pozwoli firmie na rozwój nowych produktów, rozwój istniejących mocy produkcyjnych, a także wsparcie działań sprzedażowych.

Fundusz venture capital bValue.vc rozpoczął swoją działalność w 2016 roku i stanowi unikatowy model wspierania Polskich startupów, oferując najlepszym startupom dostęp do kapitału oraz szerokiej bazy ekspertów, przedsiębiorców, inwestorów i aniołów biznesu z Polski i zagranicy. Za pośrednictwem Funduszu biorą oni aktywny udział w budowaniu wartości firm z portfela funduszu. Celem funduszu jest stworzenie polskich czempionów technologicznych, które osiągną sukces w kraju i na rynkach zagranicznych.

– Nasze rozwiązania świetnie sprawdzają się w miastach a także u klientów innych sektorów jak chociażby nowoczesne biura, centra handlowe, lotniska, czy stadiony. Strategicznie kierujemy się coraz bardziej w stronę inteligentnych miast oraz energii odnawialnej, a także wchodzenia na nowe rynki. Oznacza to dla nas intensywny rozwój produktów, jak również dalszy rozwój zaplecza logistycznego i produkcyjnego. Dziś mamy w ofercie 5 linii wzorniczych, kierowanych dla posegmentowanych grup klientów. Pracujemy obecnie nad rozwojem usług chmurowych, bo odpowiednie zarządzanie i przetwarzanie danych jest bardzo ważne dla zwiększania jakości życia mieszkańców miast. Chcemy, aby zwykłe meble przestawały istnieć w przestrzeni i zastąpione były meblami smart, które polepszają życie mieszkańców – mówi Piotr Hołubowicz.

– Postanowiliśmy od początku bootstrapować nasz startup, czyli rozwijać go własnymi środkami finansowymi oraz z przychodu operacyjnego. Trwało to rok i w tym czasie udało nam się pokazać na rynku MVP, a potem sprzedać ok. 30 sztuk dwóch pierwszych modeli ławek. Teraz chcemy dalej inwestować w R&D i skalować biznes i do tego etapu zaprosiliśmy do współpracy fundusz bValue, z którym znaleźliśmy największą synergię. Nie chodzi o same środki finansowe, ale również cały ekosystem i wiedzę, które wnosi ze sobą inwestor – dodaje Artur Racicki.

– W ostatnich 10 latach, koszt kluczowych komponentów elektronicznych spadł o ponad połowę. Dynamika ta dotyczy również paneli solarnych. Między innymi te czynniki spowodowały istotny impuls dla branży Internetu Rzeczy (IoT) i proliferacje urządzeń połączonych za pośrednictwem Internetu, również w przestrzeni publicznej. Startupy operujące w segmencie smart cities w dużej mierze ułatwiają życie mieszkańców jak również stanowią pożyteczne źródło danych dla administracji czy zarządzających infrastrukturą miejska – mówi Maciej Balsewicz, prezes bValue.vc. – Projekt ten jasno wpisuje się w nasz profil inwestycyjny i nasze doświadczenia z produktami smart city. SEEDiA oferuje produkty, które mogą być dostępne dla wszystkich i ułatwiają życie każdemu z nas. Produkty SEEDiA to nie tylko funkcjonalność, ale także świetny design i poszanowanie środowiska. Wierzymy w projekty, które rozwiązują rzeczywisty problem, bo takie projektu przy odpowiednim wsparciu mają szanse na komercyjny sukces – dodaje Maciej Balsewicz.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF