...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Grupa o2 przejmuje Wirtualną Polskę

Na polskim rynku internetowym szykują się spore zmiany. Po przejęciu przez Grupe o2, przy wsparciu funduszu Innova Capital, Wirtualnej Polski powstanie druga co do wielkości grupa internetowa.

O tym, że o2 chce przejąć WP.PL spekulowało się od dawna. Wczoraj znalazły one potwierdzenie w rzeczywistości. Grupa o2 ogłosiła, że fundusz Innova Capital pomoże jej sfinansować zakup od Orange Wirtualnej Polski i połączenie się w Grupę Wirtualna Polska. Cała transakcja ma opiewać na 375 mln zł.

Jak twierdzi należący do Grupy o2 serwis BizTok.pl, Grupa Wirtualna Polska pod względem liczby realnych użytkowników będzie ustępować jedynie Grupie Google.

Co ta transakcja oznacza dla polskiego rynku internetowego? Silną presję na pozostałe duże portale i nową ofertę dla reklamodawców.

– o2 i WP są komplementarne produktowo. Połączenie da nam skalę działalności i śmiałość, jaka jest obecnie niezbędna dla zdynamizowania rozwoju organicznego. Dzięki integracji uzyskamy możliwość zaoferowania klientom i użytkownikom atrakcyjnych treści wideo, ciekawych serwisów tematycznych i aplikacji mobilnych. Liczymy także, że zdwojonym wysiłkiem inwestycyjnym umocnimy pozycję lidera na rynku poczty elektronicznej w Polsce – zapowiada Jacek Świderski z zarządu Grupy o2, cytowany przez BizTok.pl.

Teraz trzeba jeszcze zaczekać na zgodę UOKiK.

Poniżej: tak w tym roku kształtowała się liczba użytkowników Wirtualnej Polski i serwisów Grupy o2

Źródło: BizTok.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF