Media Expert i Komputronik łączą siły

3 210

Komputronik, dystrybutor sprzętu elektronicznego oraz operator sklepu internetowego www.komputronik.pl oraz Terg, właściciel elektromarketów Media Expert oraz operator e-sklepu www.mediaexpert.pl, podpisały umowę o ścisłej współpracy handlowej.

– Najważniejszymi korzyściami wynikającymi z umowy będą: realizacja wspólnych zakupów, zacieśnienie współpracy ze strategicznymi dostawcami oraz wymiana doświadczeń związanych z najlepszymi wzorcami obsługi klientów – czytamy w komunikacie prasowym.

Grupa Handlowa utworzona przez sieci Komputronik i MediaExpert będzie największym w Polsce sprzedawcą elektroniki, m.in. w takich grupach jak: laptopy, tablety, smartfony, drukarki, dyski twarde. Na terenie całej Polski jest aktualnie ponad 500 sklepów należących do obu sieci.

– Nawiązanie współpracy z siecią Media Expert to kolejny podjęty przez nas krok mający na celu dynamizację sprzedaży oraz poszerzenie i uatrakcyjnienie ofert dla klientów. Wspólnie będziemy tworzyć grupę handlową, która bez wątpienia będzie największym graczem w kluczowych obszarach nowoczesnych produktów elektronicznych, w tym laptopów, tabletów i smartfonów. To pozwoli usprawnić i zwiększyć efektywność negocjacji handlowych z dostawcami. Zamierzamy także promować nowe kategorie produktów, niedostępne jeszcze na naszym rynku, co pozwoli na uzyskanie wyższych wskaźników rentowności w wielu grupach produktowych – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.

– Współpraca w obliczu zmian zachodzących na rynku przyspieszy realizację celów stojących przed obiema sieciami – znaczącego wzmocnienia pozycji na rynku polskim, oraz zapewnienia klientom atrakcyjniejszej oferty produktowej i niższych cen – twierdzi Marcin Filipowicz, wiceprezes zarządu Terg.

::

Przypomnijmy, że Wojciech i Krzysztof Buczkowscy, założyciele Grupy Kapitałowej Komputronik znaleźli się w tegorocznym rankingu 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie wg „Briefu”. Założona przez nich w 1996 roku spółka początkowo jedynie serwisowała komputery, jednak w ciągu kilkunastu lat poszerzyli działalność, budując pozycję także na rynku sprzedaży sprzętu komputerowego w tradycyjnej sieci sprzedaży obejmującej ponad 200 salonów własnych, franczyzowych i partnerskich, a także online. Wg raportu Internet Retailer za 2011 rok, Komputronik znalazł się na 124. pozycji w top 400 europejskich sklepów online pod względem wartości przychodów, będąc tym samym najsilniejszą z polskich marek w zestawieniu.

Zobacz: 50. najbardziej kreatywnych w biznesie (Ranking Briefu 2013)

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };