Najbardziej opiniotwórcze media 2013 roku

2 957

Zgodnie z wynikami rocznego raportu „Najbardziej Opiniotwórcze Media”, przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, w 2013 roku media najczęściej powoływały się na artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium została Rzeczpospolita.

Instytut Monitorowania Mediów przeprowadził badanie na podstawie 56 tys. przekazów mediowych – wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych, z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 roku. Analiza obejmuje te przekazy, które nie są przeglądami mediów i przedrukami. Jak wynika z badania, większość (65 proc.) cytowanych przekazów to artykuły prasowe. Najbardziej opiniotwórczym medium 2013 roku została Rzeczpospolita, na drugim miejscu uplasowała się Gazeta Wyborcza, zaś trzecie miejsce należało do Tygodnika Wprost. W rankingu piętnastu cytowanych mediów znalazło się w sumie 10 tytułów prasowych.

Ranking mediów opiniotwórczych

Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVP1. Warto zwrócić uwagę, że TVP Info wyprzedziło w rankingu pozostałe stacje grupy TVP.

 Media telewizja

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na drugim miejscu najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET. Na miejscu trzecim– TOK FM.

 Media radio

Onet.pl został najbardziej opiniotwórczym portalem 2013 roku. Na drugiej pozycji uplasował się portal sportowefakty.pl, zostając jednocześnie najbardziej opiniotwórczym medium internetowym o tematyce sportowej. Na podium znalazła się również gazeta.pl.

 Media internetowe

Puls Biznesu był najbardziej opiniotwórczym medium biznesowym 2013 roku. Media odnosiły się do informacji ekonomicznych opublikowanych za dziennikiem ponad 1,8 tys. razy. Na drugim miejscu zestawienia sklasyfikowano Forbes i forbes.pl, podium zamyka money.pl. W pierwszej dziesiątce znalazły się też portale: wnp.pl, bankier.pl, stooq.pl i forsal.pl. 

 Media biznesowe

Warto dodać, że badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };