...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Raport nt. barier rozwoju innowacyjności w Polsce

Większy udział przedsiębiorców w finansowaniu badań, rynkowe otwarcie instytucji naukowych i prawa majątkowe dla naukowców - to główne postulaty prof. Witolda Orłowskiego zawarte w raporcie „Komercjalizacja badań naukowych w Polsce – bariery i możliwości ich przełamania”.

„Przedsiębiorstwa działające w Polsce żyły dotychczas w warunkach utrzymywania się silnej luki technologicznej, co zapewniało stosunkowo dużą opłacalność importu gotowych rozwiązań zza granicy, zamiast aktywnego poszukiwania innowacji” – to jedna z barier rozwoju innowacyjności w Polsce przytoczona w raporcie.

Istotną barierę stanowi także niewielka motywacja materialna badaczy sprzedażą wyników swojej pracy naukowej: „Kluczowe znaczenie w tym zakresie ma brak jasnych zasad dotyczących praw własności intelektualnej, a w szczególności brak jasnych zasad dotyczących zapewnienia wynalazcom rzeczywistego, znacznego udziału w zyskach z komercjalizacji” – czytamy w publikacji.

:: ::

Raport zostanie zaprezentowany dzisiaj podczas spotkania z prof. Witoldem Orłowskim, głównym doradcą ekonomicznym PwC, i Leszkiem Grabarczykiem, zastępcą dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF