...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

W marcu Onet utrzymał pozycję lidera wśród polskich portali

Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2015 roku ujrzały już światło dzienne. Drugi miesiąc z rzędu rywalizację o tytuł największego z polskich portali wygrywa grupa Onet-RASP, ale Wirtualna Polska znacząco skróciła dystans do lidera.

Ostatnie kilkanaście dni należało zdecydowanie do Wirtualnej Polski. Debiut grupy na warszawskiej giełdzie wypadł bardzo dobrze – cena pierwszego notowania akcji wyniosła 35,25 zł, czyli o 10,2 proc. powyżej ceny emisyjnej. Przy okazji IPO prezes WP, Jacek Świderski, zapowiedział kolejne przejęcie, które ma zostać sfinalizowane w ciągu najbliższych tygodni.

A tymczasem, pojawiły się wyniki badania Megapanelu za marzec 2015 roku, które wskazują, że Onet utrzymał swoją przewagę nad Wirtualną Polską.

Co ważne, przewaga Onet-RASP nad WP znacznie się skurczyła w porównaniu do lutego tego roku. Tym razem różnica między największymi portalami wynosi jedynie niecałe 21 tys. RU, a miesiąc wcześniej było to 141,2 tys. RU.

Onet, oprócz utrzymania pozycji lidera wśród polskich portali, może się poszczycić czymś jeszcze – w powyborczy poniedziałek, tj. 11 maja, serwisy informacyjne grupy Onet-RASP odwiedziło 5 mln użytkowników. To rekord dzienny jeżeli chodzi o tę grupę, w tym segmencie. Co ważne, Onet odnotował tego dnia aż 2 mln użytkowników, którzy odwiedzili serwisy informacyjne z urządzeń mobilnych.

Rywalizacja Onetu i Wirtualnej Polski trwa w najlepsze i na razie wszystko wskazuje na to, że żaden z tych podmiotów nie uzyska znaczącej przewagi nad arcykonkurentem.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF