...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wideo w internecie coraz skuteczniejsze

W marcu tego roku w USA przeprowadzono badanie na temat skuteczności reklamy wideo w internecie. Wyniki pokazują, że 75 proc. respondentów uważa tę formę reklamy za co najmniej tak samo skuteczną, jak reklama w telewizji. Jeszcze więcej, bo aż 91 proc. respondentów, stwierdziło, że reklama wideo nie ustępuje efektywnością reklamie typu display.

W USA w 2012 roku liczba odtworzeń materiałów wideo w internecie wzrosła o 23 proc. W tym roku Amerykanie zamierzają wydać na reklamę wideo o 41 proc. więcej, co również może świadczyć o rosnącej popularności tej formy komunikacji marketingowej.

Niewątpliwie przyczynia się też do tego serwis YouTube, który ma na świecie ponad miliard użytkowników miesięcznie (13,5 mln. w Polsce) i oferuje mało inwazyjną reklamę przed oglądaniem filmów.

W Polsce coraz więcej reklamodawców decyduje się na reklamę wideo. Co cieszy, również kreacje są na coraz wyższym poziomie.

Zainteresowanie reklamą wideo w internecie jest niewątpliwie napędzane przez dynamiczny przyrost liczby widzów wideo online – mówi Tomasz Czudowski, Google Polska. Z samego serwisu YouTube na całym świecie korzysta już ponad miliard internautów, a co minutę do serwisu trafia 100 godzin nowego materiału wideo.

Internauci zwracają wzrok w stronę takich platform jak YouTube, ze względu na bogaty wybór treści oraz chęć konsumpcji wideo na własnych warunkach bez konieczności dostosowywania się do ustalonego przez stacje telewizyjne programu nadawania. Patrząc choćby na Polskę – dzisiaj YouTube to nie tylko treści rozrywkowe, ale także edukacyjne (np. świetny kanał popularnonaukowy PolimatyTV), czy informacyjne (np. kanał TVPInfo). Już teraz w polskim serwisie YouTube możemy zrealizować kampanię o zasięgu ponad 50 proc. w grupie wiekowej 13-35, a także dotrzeć do starszej widowni.

Dla reklamodawców i agencji atrakcyjność reklamy wideo w internecie – w stosunku do telewizyjnej – zwiększa możliwość precyzyjnego dotarcia z przekazem do wybranej grupy docelowej, z określoną częstotliwością, bez potrzeby marnowania wyświetleń. Duże znaczenie ma również zaawansowane raportowanie kampanii w czasie rzeczywistym oraz zdecydowanie mniej inwazyjne dla widza formaty reklamy jak „TrueView” (reklama pomijalna). Na tej formie reklamodawca również zyskuje, ponieważ płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy.

Kierunek zmian zachodzących na rynku pokazuje raport IAB Polska / PwC AdEx 2012, według którego reklama wideo jest drugą, po reklamie mobilnej, najszybciej rosnącą formą reklamy w internecie z wzrostem 65 proc. w 2012 roku.

2013 powinien być kolejnym ważnym rokiem dla rozwoju rynku reklamy wideo, niezależnie od ekranu na którym zostanie wyświetlona. Powinna być ona elementem praktycznie każdej kampanii wykorzystującej TV. Wyzwaniem dla wszystkich będzie więc właściwe planowanie i realizacja kampanii wideo na wielu ekranach, tak by zwiększać skuteczność i optymalizować efektywność kosztową – dodaje Czudowski.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF