...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Współpraca marek z blogerami

Blogerzy, a w szczególności blogerki modowe często występują w roli ambasadorów markek.

Obserwując działania marek w blogosferze możemy zauważyć pewnego rodzaju statyczność działań. Marki które wpółpracują z blogerami wypracowały pewne standardowe formy współpracy.
Jedną z takich form współpracy są działania ambasadorskie z wybranymi ze względu na dotarcie do grupy docelowej blogerami.

Marki modowe często wchodzą w relacje z blogerkami modowymi. To truizm, ale doskonale pokazuje że w przypadku marek posiadających wspólną z blogami grupę docelową tego rodzaju współpraca jest oczywistością. Jest to symbioza pozwalająca markom budować silną obecność w tych społecznościach, reagować na sytuacje dotyczące obsługi klientów, czy w końcu umożliwia tworzenie szczerych relacji między marką a społecznością.

Warto planując działania ograniczyć pokusę szerokiego frontu i skupić się na wybranym odcinku blogosfery pozwalając na głębszy kontakt z ambasadorkami i marką. Taką drogą poszła marka Clarks, która zamiast budować szerokiego zasięgu, zaprosiła do działań ambasadorskich blogerki Paulinę Jagodzińską (beauty-fashion-shopping.pl), Karoliną Baszak (karolinabaszak.com) oraz Katarzynę Szymków (jestemkasia.com).

Blogerki bedą angażować swoje społeczności do interakcji z marką za pomocą dedykowanych stylizacji które mają inspirować oraz zachęcać fanów do pokazania swojego stylu i wzięcia udziału w konkursie, który potrwa do 14 grudnia. Zadaniem uczestników jest zrobienia zdjęcia swojej stylizacji uzupełnionej obuwiem marki Clarks i oznaczenie go hasztagiem #MyShoesiePL.

Kampania „Clarks shoesie” poza działaniami w blogosferze jest wspierana także na Facebooku, materiałami POS oraz działaniami PR w internecie. Za koncept strategiczny akcji, a także za jej przebieg odpowiada agencja Socialyse. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF