...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Aplikacja zamiast dzienniczka: Ascensia Diabetes Care edukuje chorych na cukrzycę

#CukrzycaWnowymSwietle to hasło kampanii mającej na celu zachęcenie chorych na cukrzycę do monitorowania glikemii (stężenia glukozy we krwi) przy pomocy glukometru, który współpracuje z aplikacją na smartfony i tablety.

mHealth (mobile health) – czyli dbanie o zdrowie z wykorzystaniem urządzeń mobilnych – to światowy trend. Nowoczesne glukometry, urządzenia do monitorowania stężenia glukozy we krwi, wyposażone w zaawansowane rozwiązania są tego przykładem. Dla pacjentów z cukrzycą smartfon lub tablet mogą być wsparciem codziennej terapii, pomagając w rutynowej samokontroli i zwiększając komfort życia.

We współpracy z pacjentami, firma Ascensia Diabetes Care przygotowała cykl materiałów wideo, pokazujących jak korzystać z nowych technologii. To efekt badania „Patient One Study”, którym objęto pacjentów z całego kraju – obojga płci, w różnym wieku. Respondenci testowali system (złożony z glukometru i aplikacji) w warunkach dla siebie naturalnych – w pracy, domu, podróży, w codziennych zwykłych aktywnościach – np. przed zakupami w supermarkecie czy podczas wyjazdu służbowego. W filmach pacjenci opowiadają o swoich potrzebach, doświadczeniach, wrażeniach dotyczących nowego rozwiązania.

Według WHO[1], na świecie na cukrzycę choruje 422 mln ludzi, zaś w Polsce – zgodnie z danymi PAN[2] – 2,7 mln. Cukrzyca jest chorobą przewlekłą, a jej skuteczne leczenie opiera się w dużej mierze na samokontroli. Ta dotychczas oznaczała notowanie wyników w papierowych dzienniczkach, co dla wielu osób jest uciążliwe. Odpowiedzią jest system Contour® Plus One, umożliwiający monitorowanie, analizę i przesyłanie wyników – mówi Teresa Benbenek-Klupa, Senior Scientific Communication Manager, Ascensia Diabetes Care Poland.

Filmy będą elementem kampanii w social media – w serwisach Facebook i Youtube. Jej hasłem jest #CukrzycaWnowymSwietle, a grupą docelową – osoby w wieku 18-39, chorujące na cukrzycę. Planowane są również newslettery dla użytkowników aplikacji. Kampania rozpoczęła się 5 września i zakończy w październiku br. Filmy dostępne są tu:

https://youtu.be/m1jJ4THpHyA

https://youtu.be/63gnrxIMHk4

https://youtu.be/EeSlwu6YOnU

https://youtu.be/bEWzvD5MYH4

 

Aplikacja do pobrania:

na iOs https://itunes.apple.com/pl/app/contour-diabetes-app/id1069437241?mt=8,

na Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ascensia.contour

[1] „Światowy raport na temat cukrzycy” – Światowa Organizacja Zdrowia, Genewa, 2016

[2] „Rozpowszechnienie cukrzycy w Polsce w 2013 roku – pierwsze kompletne i wiarygodne opracowanie” – Komitet Zdrowia Publicznego PAN, 2016

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF