...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polski sukces na Kickstarterze

NeuroOn zarobił 100 tysięcy dolarów w ciągu 24 godzin. Polscy wynalazcy stworzyli maskę, która redukuje sen nawet do 2 godzin na dobę.

Firma Intelclinic, 3 grudnia, ruszyła ze zbiórką pieniędzy na platformie kickstarter.com. Jej celem było uzbieranie 100 tysięcy dolarów w 40 dni, aby wyprodukować pierwszą na świecie maskę polifazową, która zredukuje nasz sen od 2 do 6 godzin dziennie. Wyznaczoną kwotę udało im się zebrać, w przeciągu zaledwie doby.

Pomysł na sen

Janusz Frączak, Krzysztof Chojnowski i Kamil Adamczyk to twórcy NeuroOnu – maski, która monitoruje fale mózgowe człowieka i przygotowuje go do przejścia w tryb snu polifazowego. Większość ludzi jest przyzwyczajona do snu monofazowego, czyli takiego, który odbywamy tylko raz w ciągu doby. Tryb polifazowy natomiast, polega na serii krótkich drzemek, które redukują nasz sen do mniejszej ilości godzin. Warto wspomnieć, że organizm człowieka naturalnie jest dostosowany do takiego trybu wypoczynku. Wystarczy zaobserwować niemowlęta, które w nocy na przemian budzą się i zasypiają. Dzięki masce, zamiast spać 8 godzin bez przerwy, będziemy mogli ucinać sobie cztery pół godzinne drzemki.

Warto dodać, że sami mistrzowie korzystali z uroków drzemek. Leonardo Da Vinci, Winston Churchill czy Napoleon Bonaparte stosowali sen polifazowy, aby zregenerować siły.

Z maską na oczach

Po założeniu maski NeuroOn zaczyna ona obserwować nasze parametry życiowe. Mowa tu o falach mózgowych, napięciu mięśniowym czy ruchu gałek ocznych. W opasce zamontowane są specjalne czujniki, które cały czas monitorują wymienione wyżej parametry. Poprzez Bluetooth 4.0 maska łączy się z aplikacją zainstalowaną na smartfonie, gdzie analizowane są przesłane dane. Dzięki nim, po pewnym czasie, dostaniemy raport kiedy najlepiej się wysypiamy, a telefon obudzi nas w najodpowiedniejszym dla nas momencie.

Potrzeba matką wynalazku

Twórcami projektu są absolwenci polskich uczelni. Janusz Frączak i Krzysztof Chojnowski studiowali na Politechnice Warszawskiej, natomiast Kamil Adamczyk na Uniwersytecie Medycznym. Każdy z nich, prócz studiowania pracował, dlatego też doba stawała się dla nich zbyt krótka i nie mieli czasu na odpoczynek. Z tego właśnie powodu powstał NeuroOn.

Ich projekt od razu spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem internautów, ale nie tylko. Wynalazkowi kibicuje także Tim O’Reilly, propagator wolnego oprogramowania.

Intelclinic zdobywa coraz większe poparcie na kickstarter.com., dzięki niemu i finansowemu wsparciu, produkt ma szanse szybciej trafić na rynek.

Szef grupy, Kamil Adamczyk mówi: „Dzięki zebranym pieniądzom będziemy mogli ruszyć z produkcją. Mam nadzieję, że kiedy nasza maska trafi do sprzedaży będzie cieszyć się podobnym powodzeniem, jak jej projekt w Internecie.”

Źródło: Kickstarter

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF