...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

5 sposobów na promocję Twojego e-sklepu

E-commerce w Polsce ma się dobrze i ciągle rośnie. Oznacza to, że Twój e-sklep musi rywalizować o klientów niemal z 10 tysiącami konkurentów, a liczba ta ma do końca roku jeszcze wzrosnąć[i]. Niestety tylko najlepsi i najlepiej rozpoznawalni mają szansę na przetrwanie w warunkach trudnej rywalizacji. Co zrobić, aby wyróżnić się z tłumu podobnych dostawców? W dzisiejszym marketingu liczą się przede wszystkim działania wielokanałowe, dlatego przedstawiamy listę pięciu najpewniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promocję Twojego sklepu internetowego.

Siła rekomendacji może być ogromna, dlatego podstawowym założeniem naszej strategii promocyjnej powinien być doskonały customer service. Zadowolony z obsługi klient nie tylko chętnie ponownie zrobi zakupy, ale „przyniesie” ze sobą kolejnych. Zadbaj też o to, by strona Twojego e-sklepu była nieskomplikowana w obsłudze i intuicyjna, a klient mógł łatwo skontaktować się z działem obsługi.

Pozycjonowanie to podstawowa forma promocji, bez której trudno wyobrazić sobie przetrwanie jakiegokolwiek e-biznesu. Odpowiedni dobór słów kluczowych sprawia, że nie tylko jesteś lepiej widoczny dla użytkowników, ale przede wszystkim masz możliwość skierowania bezpośredniego przekazu do najbardziej trafnej grupy odbiorców. Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie wymaga odpowiedniej treści na stronie. Jej zawartość musi spełniać pewne warunki, a także być ciągle optymalizowana pod kątem odpowiedniego doboru słów. Dlatego powinieneś szczególną uwagę poświęcić odpowiedniemu opisowi produktów w Twoim sklepie. Jeśli budżet nam na to pozwala, warto też zastanowić się nad skorzystaniem z linków sponsorowanych Adwords. Ich główną zaletą jest możliwość targetowania oraz dokładnego zaplanowania naszego budżetu reklamowego.

W czasach rozwiniętych social mediów bezpośrednia komunikacja z klientem może decydować o losie brandu. Dlatego powinieneś być tam gdzie Twoi klienci – na Facebooku, Instagramie, Pintereście czy Twitterze. Jak wynika z badań firmy Panna Cotta GmbH, jednego z najszybciej rozwijających się graczy e-commerce w Europie, jeśli chodzi o liczbę użytkowników, w Polsce wciąż prym wiedzie Facebook. Dobry fan page nie tylko stanowi źródło informacji o sklepie, lecz również angażuje klientów w świat marki. Pozwala kreować wizerunek, a także stanowi źródło wzrostu sprzedaży. Najczęściej wykorzystywanym elementem są tu wszelkiego rodzaju konkursy i wydarzenia.

Facebook oferuje także narzędzie do samodzielnego przeprowadzania targetowanych kampanii reklamowych. Reklama pojawia się w formie bloczku po prawej stronie serwisu lub jako jeden z postów na kanale News Feed. Jest to jedna z najlepiej konwertujących form reklamowych w sieci – głównie ze względu na swoją nieinwazyjność i możliwość precyzyjnego targetowania.

E-mail marketing jest jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form promocji. Równocześnie jednak jego skuteczne przeprowadzenie jest niezwykle trudne. Brak zbalansowania pod kątem częstotliwości wysyłki widomości oraz nieodpowiedni dobór treści może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i wywołać zniechęcenie u naszych klientów.

Odpowiednio przeprowadzone długofalowe działania w tym zakresie nie tylko wpłyną pozytywnie na rozpoznawalność marki, ale pozwolą na zbudowanie trwałej relacji z kupującym. Dlatego warto kolekcjonować informacje o naszych klientach – przede wszystkim o preferencjach i intencjach zakupowych. Skierowanie spersonalizowanego maila z ofertą będzie miało dużo większą siłę działania niż ogólny newsletter.

Niezależnie od naszej branży, czy też rodzaju oferowanego produktu klientów zawsze przyciągają okazje cenowe. Większość z nas wybiera zakupy w sieci właśnie ze względu na niską, w porównaniu do sklepów stacjonarnych cenę. Porównywarki cenowe dają nam możliwość wyeksponowania konkurencyjności naszych cen.

Magiczne słowa „rabat”, „tanio” i „promocja”, działają jak magnes na kupujących. Emisja kuponów rabatowych, czy też organizacja dni darmowej dostawy pozwalają największym sklepom internetowym niemal podwoić sprzedaż w danym okresie. Ofertę możesz opublikować w jedym z portali zniżkowych takich, jak Kupon.pl. W ten sposób niewielkim kosztem nagłośnisz swoją akcję wśród internautów.

::

[i] Dane na podstawie badań firmy Panna Cotta GmBH

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF