...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak długo Wirtualna Polska będzie liderem wśród portali?

Ci, którzy obserwują polską branże internetową są świadkami rywalizacji Wirtualnej Polski i Onetu o palmę pierwszeństwa wśród polskich portali. Ostatnio Grupa WP wysunęła się na czoło, ale na jak długo?

Patrząc na ostatnie wyniki Megapanelu, zarządy Grupy Wirtualna Polska może mieć powody do zadowolenia. To oni są obecnie liderem wśród portali, zostawiając w pobitym polu i Onet, i Interię, i Gazetę.pl. Jednakże, dystans między liderem, a Grupą Onet-RASP wcale nie jest zbyt duży. WP od Onetu dzieli zaledwie niewiele ponad 155 tys. RU. Należy pamiętać, że wyniki Grupy Onet-RASP i NK.pl w styczniowym Megapanelu są liczone oddzielnie.

Dlaczego to takie ważnie? Ponieważ według nieoficjalnych wyliczeń, do których dotarł Brief.pl połączony zasięg Onetu i NK.pl przekracza 16,1 mln RU, co daje tej grupie pierwsze miejsce wśród polskich portali.

A dlaczego palma pierwszeństwa wśród portali to coś, o co ścigają się dwaj najwięksi gracze z tego segmentu? Jak powiedział Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska, w rozmowie z Przemysławem Pająkiem, w całym tym wyścigu chodzi o „premię za bycie liderem”.

– Onet przed wejściem Axla miał 13 mln użytkowników, a WP miała 12 mln. Nie było więc przepaści między nimi. Natomiast przychody Onetu były znacznie większe od WP. Na tym właśnie polega premia za bycie liderem – tłumaczył Świderski.

Rok 2014 w rywalizacji WP z Onetem upłynął pod znakiem akwizycji – to właśnie była najmocniejsza i najchętniej używana broń w tej walce. W pierwszym kwartale 2015 roku natomiast zobaczyliśmy nieco inny arsenał, czyli wzajemne wytykanie sobie dwuznacznych praktyk. Biorąc pod uwagę wspomniane wyżej nieoficjalne wyliczenia, najbliższe miesiące rywalizacji WP z Onetem mogą okazać się równie ciekawe jak końcówka zeszłego roku, kiedy to co kilka dni spływała do mediów informacja o nowej akwizycji któregoś z rywalizujących podmiotów.

Jeśli WP chce pozostać liderem wśród polskich portali to musi jakoś zareagować na lutowe wyniki Megapanelu, w których to prawdopodobnie wyniki Onet-RASP i NK.pl zostaną zsumowane.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF