...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jaką rolę w komunikacji marketingowej odgrywa content marketing?

Na to pytanie, z polskiego punktu widzenia, odpowiada raport z badania FCP Barometer, przygotowanego przez agencję badawczą IRcenter i Stowarzyszenie Content Marketing Polska.

Zdecydowana większość polskich specjalistów, zarówno po stronie zamawiających jak i dostarczycieli usług z zakresu strategii komunikacyjnych dla marek, jest pewna, że nadszedł czas content marketingu. A także, że ten trend będzie zyskiwał na znaczeniu. Aż 90 proc. respondentów biorących udział w badaniu, zainteresowanych content marketingiem wyraziło opinię, że za trzy lata strategia zorientowana na content będzie dominująca. Obecnie wśród wszystkich badanych wynosi ona 56 proc.

Według respondentów zwiększać się także będą wydatki na media internetowe (89 proc. wskazań) oraz mobilne (93 proc.), za to zdecydowanie zmniejszać się będą te inwestowane w media drukowane – uważa tak 59 proc. badanych. A wszystkie działania sprowadzać się będą do tego aby dostarczać konsumentom dobrej jakości treści, co będzie znacznie ważniejsze niż ich ilość – taką opinię wyraziło 81 proc respondentów.

Po co to wszystko?

Jako główne korzyści ze stosowania strategii content marketingowej badani wymieniają łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów (81 proc. wskazań) oraz wpływ na decyzje zakupowe konsumentów (77 proc.). Co interesujące content marketing dla polskich specjalistów najmniej przekłada się na zwiększenie wiarygodności marki (23 proc.), a jest to jedna z najczęściej przypisywanych content marketingowi funkcji w definicjach i publikacjach eksperckich.

Być może na tę różnicę wpływa fakt, że cieżko, wymiernie określić zmianę w postrzeganiu wiarygodność marki. Zresztą to właśnie pomiar efektywności działań content marketingowych jest najtrudniejszym aspektem komunikacji zorientowanej na content. Taką opinię wyraziło 70 proc. ankietowanych. Najłatwiejsze zaś wydaje się specjalistom stworzenie strategii działań (34 proc. wskazań).

Co to znaczy dobry content?

Raport przynosi kilka odpowiedzi na pytanie jakimi cechami powinien charakteryzować się dobry content. To przede wszystkim takie treści, które są zrozumiałe i wzbudzają rozmowy (93 proc.), a także są inspirujące (90 proc.) i użyteczne (89 proc.).

Z kolei historie opowiadane przez markę powinny, zdaniem respondentów, przede wszystkim wzbudzać ciekawość w stosunku do tego co robi marka (45 proc.), sprawiać, że odbiorcy chętnie dzielić się będą daną treścią (42 proc.) oraz poprzez treści nadawać osobowość marce  (40 proc.)

Osiągnięcie tych celów jest możliwe wówczas, gdy dobrze rozumie się potrzeby grupy docelowej (97 proc. odpowiedzi), posiada się wiedzę z zakresu marketingu i strategii marki (89 proc.), a także ma się specjalistyczną wiedzę w zakresie contentu (84 proc.) oraz potrafi się umiejętnie mierzyć efektywność swoich działań (84 proc.). Niezbędną kompetencją dla badanych przy tworzeniu contentu są doświadczenia dziennikarskie bądź przynajmniej odbycie szkoleń w tym zakresie. Zatem dla badanych oczywistymi partnerami działań z zakresu content marketingu są dziennikarze oraz domy wydawnicze.

Respondenci poproszeni o wskazanie przykładów marek, które pojęły właściwie tajniki content marketingu najczęściej wskazywali na Red Bulla, Lidla, Coca- Colę oraz Procter&Gamble.

Raport do pobrania na dedykowanej stronie przygotowanej przez Stowarzyszenie Content Marketing Polska.

::

Fot. Fotolia/ Bakhtiarzein

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF