...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jeśli chcesz zepsuć relację z dziennikarzem, to…?

Czego unikać w komunikacji z przedstawicielem mediów? Raport KomuKomunikacji “PR-owcy i dziennikarze - co sądzą o sobie nawzajem” prezentuje wyniki codziennych relacji, jakie zachodzą między tymi dwoma grupami. Okazuje się, że aż 9 proc. specjalistów ds. PR, spośród grupy 214 badanych praktyków, nie ma żadnego sposobu na nieprzychylnych dziennikarzy. Pragnąc pomóc, prezentujemy słowniczek na opak - 9 czynników, mających wpływ na jakość relacji dziennikarza i PR-owca.

Informacje prasowe

Lead i trzy akapity na temat nowości w firmie o charakterze reklamowym, wysłane w pliku tekstowym, co najmniej 11 razy w miesiącu do jednej redakcji. Jedyny sposób na przekazanie dziennikarzom informacji.

Tip:

Znajomość języka polskiego, kontakt z klientem oraz ekspertami i autorytetami to abstrakcja.

Stopka

Zbyt wiele niepotrzebnych informacji pełniących rolę podpisu w mailu, przykrywających podstawowe dane.

Tip:

Czekasz pilnie na kontakt? Krok pierwszy: usuń ze stopki swój numer telefonu.

Telefonowanie

Rzeczownik odczasownikowy, oznaczający notoryczne anonimowe telefony do wybranej redakcji z pytaniami o informacje prasowe, wysłane 3 tygodnie wcześniej. „Tak, tak, to było dzień przed świętami Bożego Narodzenia…” 

Tip:

Odpuść ten rodzaj kontaktu, jeśli nigdy nie zadzwoniłeś sam do dentysty.

DW vs. UDW

Niemożliwe do odróżnienia pola, które uzupełnia się podczas wysyłania maili. Zwykle mylone przy okazji adresowania “tematu na wyłączność” do bazy tysiąca dziennikarzy. Każdy dziennikarz powinien mieć świadomość konkurencji i widzieć, z kim traktujesz go na równi.

Tip:

CC oraz BCC to nazwy tych samych, nieprzydatnych funkcji poczty elektronicznej.

Research

Prawdziwe znaczenie: googlowanie. Najczęściej omijane elementy: profil medium, grupa docelowa, zasięg, zainteresowania dziennikarzy, aktualne kontakty. 

Tip:

Pójść o krok dalej? Zaangażować się? Nie!

Przechodzenie na “ty”

W branży medialno-agencyjnej wszyscy są przyjaciółmi, dlatego można pozwolić sobie na więcej swobody i mniej kultury. 

Tip:

Na „ty” pisze się już przy pierwszym kontakcie.

Reakcja

Sytuacja podsycona niepokojem w przypadku zainteresowania dziennikarza nadesłanym tematem. Przejawia się brakiem możliwości przygotowania dodatkowych materiałów, propozycji nowych rozwiązań czy też odpowiedzi na prośby, np. o zdjęcie rozmówcy.

Tip:

Ignorowane powinny być przede wszystkim prośby o dodatkowy komentarz.

Domaganie się publikacji

Termin odpowiadający stanowi, w jaki można wpaść po wysyłaniu informacji niezgodnych z tematyką medium.

Tip:

Niezainteresowanych dziennikarzy należy spamować do skutku.

Plan

Termin stojący w opozycji do ideologii “carpe diem”, dzięki któremu można osiągnąć długookresowe cele.

Tip:

Publikacje w aktualnych numerach magazynów można załatwić z dnia na dzień, dlatego ustalona linia czasu działania jest niepotrzebna.

::

fot. Fotolia/Deyan Georgiev

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF