...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Prawie 9 mld dol. z reklam mobilnych

W 2012 roku przychody na rynku reklamy na urządzeniach mobilnych wyniosły prawie 9 mld dol. To niemalże dwa razy więcej niż w 2011 roku.

Takie dane podało IAB – organizacja branżowa zrzeszająca pracodawców z branży internetowej.

Z raportu, który powstał przy współpracy z firmą badawczą IHS, wynika, że w 2012 roku globalne przychody na rynku reklamy mobilnej wyniosły 8,9 mld dol., co oznacza wzrost o 82,8 proc. w stosunku do 2011 roku.

Największy udział w tym „torcie” miały przychody z reklam wyświetlanych w wyszukiwarkach – prawie 53 proc. W tej kategorii odnotowano także najwyższy wzrost rok do roku – 88,8 proc.

Największym rynkiem reklamy mobilnej pozostaje Azja, a na drugim miejscu plasuje się Ameryka Północna. Rynek europejski stanowi około połowy rynku amerykańskiego.

Więcej danych znajdziecie w prezentacji IHS.

Prawie dwukrotny wzrost rynku reklamy mobilnej pod względem przychodów potwierdza tezę, że pieniądze reklamodawców przepływają z tradycyjnych nośników do nowych kanałów. Ale na razie nie można jeszcze mówić o dominacji mobile’u – w samym pierwszym kwartale 2013 roku przychody na rynku reklamy internetowej wyniosły 9,6 mld dol.

Źródło: TechCrunch

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF