...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trending Topics – nowa funkcja na Facebooku

Niektóre zmiany na Facebooku są w oczywisty sposób korzystne dla marketerów. Inne mniej, ale kreują możliwości, których wcześniej nie było. Jedna z najciekawszych funkcji, która obecnie znajduje się w fazie otwartych testów to tzw. Trending Topics.

Niewielka grupa amerykańskich użytkowników mobilnej wersji serwisu Facebooka może już z niej korzystćc. Złośliwi nie bez racji mówią w tym przypadku o kolejnej „pożyczce” od Twittera.

Trending Topics to funkcja, z której od lat korzystamy na Twitterze. Polega na automatycznej prezentacji najpopularniejszych tematów poruszanych przez użytkowników. Nie chodzi o jakiś subiektywny ranking popularności, ale generowane przez serwis zestawienie haseł, które w ostatnim czasie najczęściej pojawiają się w postach użytkowników. Kliknięcie wybranego trending topic powoduje wyświetlanie wpisów powiązanych z tematem. Dla użytkowników to prosta metoda, żeby przekonać się co jest „na topie”. Czasem to źródło inspiracji, ciekawych insightów.

Pojawienie sie widocznej listy „trending topics” na Facebooku przyniesie conajmniej kilka zupełnie nowych możliwości komunikacyjnych dla marek.

Po pierwsze działania reaktywne. Lista popularnych tematów to świetne źródło inspiracji. Wielu administratorów stron na Facebooku wciąż szuka pomysłów na angażujące treści „na czasie”. Dzięki trending topics łatwo będzie szybko wyłonić popularny temat i od razu wpisać się w trend publikując angażujące posty, które się do niego odniosą. Dzięki możliwościom promocyjnym, post bedzie można pokazać osobom zainteresowanym wybranym tematem, wpisać się w ciekawy kontekst z przekazem marki.

Po drugie listę trending topics można będzie aktywnie kształtować. Używać jej do powiększania zasięgu. Tzn. wywołując dużą dyskusję i angażując użytkowników do wypowiedzi z użyciem wybranej frazy spowodować, ze na liście pojawi sie „nasz temat”. Wtedy zobaczą go inni użytkownicy Facebooka, także Ci, do których wcześniej nie dotarliśmy. Trudno powiedzieć jak będzie działać algorytm trending topics na Facebooku, więc na rozważania o realnej możliwości wpływu na listę jest trochę za wcześnie. Skala potrzebnego zaangażowania na pewno bedzie duża. Na Twitterze w Polsce wystarczy do tego kilkaset twittow, więc na Facebooku na pewno liczba potrzebnych wypowiedzi bedzie liczona w tysiącach.

Po trzecie wcześniej czy pózniej pojawi sie też z pewnością możliwość promowania „tematu„. Sponsorowania jego obecności na liście trending topics. Z pewnością będzie to droga zabawa, ale dla dużych marek, kampanii z większym rozmachem – cenna opcja zwiększająca zasięg dyskusji.

Kiedy trending topics pojawi sie w oknie Facebooka wszystkich użytkowników? Nie wiadomo. W przypadku hashtagow od pierwszych zapowiedzi do wdrożenia nie minęło wcale wiele czasu. Moze więc warto już teraz przemyśleć, jak w jesiennej komunikacji bedziemy korzystać z „trendów”?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF