AUTOMATYZACJA KAMPANII ADWORDS. KOMU SIĘ OPŁACA?

92

Większość dużych firm korzysta z usług agencji reklamowych. Jest to
słuszne rozwiązanie o ile firma faktycznie jest na tyle duża, że zyski z
reklamy znacznie przekraczają inwestycję w nią. A co z małymi i
średnimi firmami oraz freelancerami? Tutaj właśnie znaczącą rolę
odgrywają systemy automatyzacji reklamy kontekstowej. Dla laika to
określenie może brzmieć odrobinę skomplikowanie, choć wcale nie
powinno. To właśnie osobom nie mającym doświadczenia w
prowadzeniu kampanii reklamowych automatyzacja ułatwia pracę i
skraca czas poświęcony na przygotowanie i nadzorowanie takich
kampanii.

Jak wiemy reklamy i narzędzia Google dla nich dedykowane odgrywają bardzo ważną rolę w komunikacji
marketingowej marki. Niestety są one skomplikowane w obsłudze, a zapoznanie się z nimi i nauczenie ich
obsługi zajmuje zbyt wiele czasu. Dlatego właśnie istotne są systemy automatyzujące kampanie reklamowe,
takie jak na przykład SeoPilot.

Automatyzacja reklamy kontekstowej (AdWords) polega na zautomatyzowaniu rutynowych czynności
koniecznych przy planowaniu i uruchamianiu kampanii. Systemy bazujące na AdWords pozwalają
samodzielnie przygotować i uruchomić kampanię osobom, które nie znają się na reklamie i nigdy nie słyszały
o Google AdWords ale również doświadczonym zabieganym marketerom, którym brakuje czasu na
rutynowe czynności związane z nadzorowaniem kampanii reklamowych.

Dla kogo przeznaczone są systemy automatyzacji?

Moduły automatyzujące reklamę internetową sprawdzą się przede wszystkim w małych i średnich firmach
oraz wśród freelancerów.

Małe firmy mają mniejsze budżety reklamowe niż potężne korporacje korzystające z usług agencji
reklamowych. Nie mają również potrzeby tworzenia potężnych kampanii reklamowych. Co się z tym wiąże,
najlepszym rozwiązaniem dla nich, jest samodzielne tworzenie i prowadzenie kampanii. Systemy
automatyzacji AdWords są dla nich idealnym rozwiązaniem, ponieważ do ich obsługi nie trzeba żadnego
doświadczenia w pracy z reklamą.

Porozmawiajmy o pieniądzach

SeoPilot i systemy do niego podobne pozwalają samodzielnie zaplanować i uruchomić kampanię, bez
konieczności opłacenia usług świadczonych przez pośrednika. Środki zaoszczędzone w ten sposób można dołączyć do budżetu reklamowego AdWords, a ponieważ opłaty za prowadzenie kampanii są stosunkowo
niskie, możemy go efektywnie wykorzystać.

Moduły automatyzacji pobierają pomiędzy 5 a 15 procent od kosztów poniesionych na rzecz reklamy, a
pozwalają zaoszczędzić od 20 do 30 procent środków. Korzyści finansowe wynikające z ich użytkowania
przewyższają więc cenę takiej usługi.

Zalety korzystania z automatyzacji reklamy internetowej

Oprócz wspomnianych korzyści finansowych, automatyzacja SeoPilot posiada wiele innych zalet. Przede
wszystkim pozwala oszczędzić czas poświęcony na pracę z AdWords, daje możliwość automatycznego
generowania fraz kluczowych i ogłoszeń, co znacząco skraca czas przygotowania kampanii.

Pozwala na samodzielną kontrolę wydatków na reklamę i jej efektów. Nie musimy zatrudniać pracownika,
który będzie się zajmował tworzeniem i nadzorowaniem kampanii ani opłacać pośrednika.

Dzięki temu, że w module SeoPilot dostępne są wybrane funkcje AdWords niezbędne dla reklamowania
małych i średnich firm zawarte w jednym intuicyjnym interfejsie – rezultaty niejednokrotnie przewyższają
samodzielne prowadzenie kampanii w AdWords.

Tym, którzy nie są przekonani co do automatyzacji reklamy, a chcieliby wypróbować taką formę
prowadzenia kampanii, system pozwala wystartować w dowolnym momencie z dowolnym budżetem.
Ogromnym plusem jest brak minimalnej kwoty budżetu początkowego, która jest natomiast ustalana
zawsze przy współpracy z pośrednikiem. Co więcej, żeby założyć konto w serwisie, nie trzeba posiadać
strony internetowej ani działalności gospodarczej.

Gdzie jest haczyk?

Niestety pomimo wielu zalet systemów automatyzacji, są również i wady. Nie bez powodu narzędzie
skierowane jest przede wszystkim do małych i średnich firm. Systemów takich nie można polecić dużym
firmom mającym większe budżety reklamowe, ze względu na brak niektórych ustawień i możliwości, które
są dla nich przydatne.

Również agencje reklamowe mogłyby by być niezadowolone z użytkowania modułu. Wykazuje on
ograniczoną skuteczność w przypadku wykorzystania przez agencje.
Pomimo to, dzięki modułom automatyzacji takim jak SeoPilot, zdobywanie klientów przez małe firmy jest o
wiele bardziej przystępne dla szarego Kowalskiego, a proces samodzielnego tworzenia i uruchamiania
reklamy o wiele łatwiejszy i szybszy.

Więcej na www.kontekst.seopilot.pl

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };