...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Automatyzacja kampanii AdWords. Komu się opłaca?

Większość dużych firm korzysta z usług agencji reklamowych. Jest to słuszne rozwiązanie o ile firma faktycznie jest na tyle duża, że zyski z reklamy znacznie przekraczają inwestycję w nią. A co z małymi i średnimi firmami oraz freelancerami? Tutaj właśnie znaczącą rolę odgrywają systemy automatyzacji reklamy kontekstowej. Dla laika to określenie może brzmieć odrobinę skomplikowanie, choć wcale nie powinno. To właśnie osobom niemającym doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych automatyzacja ułatwia pracę i skraca czas poświęcony na przygotowanie i nadzorowanie takich kampanii.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Jak wiemy, reklamy i narzędzia Google dla nich dedykowane odgrywają bardzo ważną rolę w komunikacji marketingowej marki. Niestety są one skomplikowane w obsłudze, a zapoznanie się z nimi i nauczenie ich obsługi zajmuje zbyt wiele czasu. Dlatego właśnie istotne są systemy automatyzujące kampanie reklamowe, takie jak na przykład SeoPilot.

Automatyzacja reklamy kontekstowej (AdWords) polega na zautomatyzowaniu rutynowych czynności koniecznych przy planowaniu i uruchamianiu kampanii. Systemy bazujące na AdWords pozwalają samodzielnie przygotować i uruchomić kampanię osobom, które nie znają się na reklamie i nigdy nie słyszały o Google AdWords ale również doświadczonym zabieganym marketerom, którym brakuje czasu na rutynowe czynności związane z nadzorowaniem kampanii reklamowych.

Dla kogo przeznaczone są systemy automatyzacji?

Moduły automatyzujące reklamę internetową sprawdzą się przede wszystkim w małych i średnich firmach oraz wśród freelancerów.

Małe firmy mają mniejsze budżety reklamowe niż potężne korporacje korzystające z usług agencji reklamowych. Nie mają również potrzeby tworzenia potężnych kampanii reklamowych. Co się z tym wiąże, najlepszym rozwiązaniem dla nich, jest samodzielne tworzenie i prowadzenie kampanii. Systemy automatyzacji AdWords są dla nich idealnym rozwiązaniem, ponieważ do ich obsługi nie trzeba żadnego doświadczenia w pracy z reklamą.

Porozmawiajmy o pieniądzach

SeoPilot i systemy do niego podobne pozwalają samodzielnie zaplanować i uruchomić kampanię, bez konieczności opłacenia usług świadczonych przez pośrednika. Środki zaoszczędzone w ten sposób można dołączyć do budżetu reklamowego AdWords, a ponieważ opłaty za prowadzenie kampanii są stosunkowo niskie, możemy go efektywnie wykorzystać.

Moduły automatyzacji pobierają pomiędzy 5 a 15 procent od kosztów poniesionych na rzecz reklamy, a pozwalają zaoszczędzić od 20 do 30 procent środków. Korzyści finansowe wynikające z ich użytkowania przewyższają więc cenę takiej usługi.

Zalety korzystania z automatyzacji reklamy internetowej

Oprócz wspomnianych korzyści finansowych, automatyzacja SeoPilot posiada wiele innych zalet. Przede wszystkim pozwala oszczędzić czas poświęcony na pracę z AdWords, daje możliwość automatycznego generowania fraz kluczowych i ogłoszeń, co znacząco skraca czas przygotowania kampanii.

Pozwala na samodzielną kontrolę wydatków na reklamę i jej efektów. Nie musimy zatrudniać pracownika, który będzie się zajmował tworzeniem i nadzorowaniem kampanii ani opłacać pośrednika.

Dzięki temu, że w module SeoPilot dostępne są wybrane funkcje AdWords niezbędne dla reklamowania małych i średnich firm zawarte w jednym intuicyjnym interfejsie – rezultaty niejednokrotnie przewyższają samodzielne prowadzenie kampanii w AdWords.

Tym, którzy nie są przekonani co do automatyzacji reklamy, a chcieliby wypróbować taką formę prowadzenia kampanii, system pozwala wystartować w dowolnym momencie z dowolnym budżetem. Ogromnym plusem jest brak minimalnej kwoty budżetu początkowego, która jest natomiast ustalana zawsze przy współpracy z pośrednikiem. Co więcej, żeby założyć konto w serwisie, nie trzeba posiadać strony internetowej ani działalności gospodarczej.

Gdzie jest haczyk?

Niestety pomimo wielu zalet systemów automatyzacji, są również i wady. Nie bez powodu narzędzie skierowane jest przede wszystkim do małych i średnich firm. Systemów takich nie można polecić dużym firmom mającym większe budżety reklamowe, ze względu na brak niektórych ustawień i możliwości, które są dla nich przydatne.

Również agencje reklamowe mogłyby być niezadowolone z użytkowania modułu. Wykazuje on ograniczoną skuteczność w przypadku wykorzystania przez agencje. Pomimo to, dzięki modułom automatyzacji takim jak SeoPilot, zdobywanie klientów przez małe firmy jest o wiele bardziej przystępne dla szarego Kowalskiego, a proces samodzielnego tworzenia i uruchamiania reklamy o wiele łatwiejszy i szybszy.

Więcej na www.kontekst.seopilot.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF