...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dokąd idzie Apple?

Jutro, 23 września br. najnowszy model telefonów z Cupertino pojawi się w polskich sklepach. W związku z premierą iPhone 7 zapytaliśmy komentatorów, co myślą na temat kierunku firmy Apple i oczekiwań jej odbiorców.

Jakub Wielicki, Wp.pl:

Apple zawsze było firmą, która starała ze wszech miar wyznaczać trendy w branży urządzeń mobilnych. Niestety rynek w ostatnim roku negatywnie zweryfikował kierunek, w którym podąża firma. Pomimo miliarda sprzedanych iPhone’ów na całym świecie firma sprawia wrażenie gorszej kopii, tego czym była jeszcze kilka lat temu. Niestety nie zanosi się, żeby prezentacja nowego iPhone’a miała cokolwiek zmienić w tej kwestii. iPhone 7, po mimo wielu zmian, jakie wnosi dalej pozostaje drogim urządzeniem i mało dostępnym po za USA. Podobnie jest z rozwiązaniami, które dostarczy nowa wersja systemu operacyjnego. Można odnieść czasem wrażenie, że większość funkcji telefonu jest szykowana pod kontem rodzimego rynku i są bezużyteczne po za jego granicami. Niestety dla giganta z Cupertino konkurencja ze strony Androida jest bezlitosna i z roku na rok, zarówno sam system operacyjny Google’a, jak i urządzenia pracujące na nim są coraz lepsze. Moim zdaniem, tegoroczna premiera iPhone 7 była jedynie przedsmakiem tego, co przyniesie przyszłoroczna konferencja. To właśnie telefon, który możemy już teraz nazwać iPhone 8 pokaże nam w jakiej kondycji znajduje się Apple oraz czy ich wizja przyszłości jest atrakcyjna dla klientów na całym świecie.

 

Łukasz Figielski, LOGO:

Apple zrewolucjonizowało świat technologii użytkowych: macbookiem, iPhone’em, przyjaznym i zamkniętym systemem operacyjnym. Amen. W kwestii innowacyjnością od lat jest jednak daleko za Chińczykami i Koreańczykami. Wodoodporność Apple Watch 2 czy iPhone’a 7? Podwójna tylna kamera w telefonie? GPS w zegarku? Sprzedawanie tego jako „przełomu” to kompromitacja, którą natychmiast wykorzystują konkurenci (żarty w sieci). Ceny też są brutalne. Co nie zmienia faktu, że produkty ciągle zachwycają dizajnem, jakością wykonania i podzespołami, a fanbojów Apple’a wciąż liczy się w setkach milionów (dolarów).

::

Foto: Stocksnap

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF