Effie® Awards 2016 rozdane

3 195

24 października, podczas tegorocznej Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, General Manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix.

Złote statuetki

 

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:  

Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

 

  1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)

 

  1. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)

 

  1. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)

 

  1. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)

 

  1. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska;               (w kategorii: LIMITED BUDGET)

 

  1. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)

 

  1. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)

 

  1. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)

 

  1. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE).

    Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016

Polska edycja  górą

 

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką 7 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

– Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards, polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102  i  żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin.  A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary – powiedziała podczas Gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury. 

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok znacząco przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając rok 2016), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrost ten wyniósł 41 proc.  W tegorocznym konkursie zostały otwarte 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.  

– Effie Poland jest najdynamiczniej rozwijającym się programem w Europie, obecnie znajdujemy się w Top 5, na co ma wpływ również wysoki poziom zgłaszanych kampanii. Effie to święto klientów i agencji, statuetka Effie to nagroda za dobrą współpracę zespołów  – powiedziała Anna Zimecka, Project Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.

Postawmy na współpracę

 

Podczas Gali niejednokrotnie ze sceny padło hasło “współpraca”. Eksperci i specjaliści z branży upatrują w niej nowy kierunek, w którym powinna podążać komunikacja marketingowa tworzona za pomocą wspólnych działań różnych podmiotów. 

– Wyzwań z roku na rok przybywa zarówno przed agencjami i marketerami. Najważniejsze z nich to budowanie lepszej relacji między klientami a agencjami, w szczególności zrozumienie zależności i procesów zachodzących pomiędzy marketingiem firm i ich działem zakupów a agencją – zaznacza  Anna Ziemecka ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

–  Życzeniem i rzeczywistością obu stron powinna być partnerska współpraca, w tym wymiana informacji prowadzona w komfortowych warunkach. To powoduje, że agencje szybciej uczą się oczekiwań i potrzeb klienta, lepiej rozumieją problem marketingowy dla klienta i, w efekcie, mają szanse, aby przynieść klientowi rozwiązania. Klienci z kolei mają okazję czerpać wiedzę z doświadczeń agencji i wykorzystywać jej know-how, pochodzący między innymi z pracy nad innymi markami, z innymi klientami, w innych kategoriach. Tylko takie podejście, połączone z umiejętnościami miękkimi po obu stronach, gwarantuje, a przynajmniej daje spore szanse, na efektywne kampanie, takie jak te, które znajdują się w bogatej historii konkursu Effie Awards – mówi Monika Nowaczewska z Lidermatic.

::
Foto: Informacja prasowa

 

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze