Filmteractive 2016: Marketing w erze wirtualnej rzeczywistości

1 842

W 2016 r. wartość globalnego rynku wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy sięgnie 1 mld dol. – prognozuje Deloitte. Czy VR to przyszłość marketingu? 28 i 29 września na to pytanie odpowiedzą światowej sławy eksperci, którzy będą gościć na festiwalu Filmteractive w Łodzi. Podczas wydarzenia Deloitte Digital zaprezentuje wyniki swojej współpracy z Oculus i przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch.

Wirtualna rzeczywistość, realny potencjał

Deloitte szacuje, że na światowy rynek trafi w tym roku nawet 10 milionów sztuk gier i  2,5 mln urządzeń VR (o wartości powyżej 30 dol.), a przychody z tego tytułu sięgną odpowiednio 300 i 700 mln dol.  Prawdziwą rewolucją mają być Oculus Touch — czyli specjalne kontrolery do wirtualnej rzeczywistości, rozumiejące gesty i ruchy dłonią i zapewniające dzięki temu realistyczne doznania. Wyniki współpracy z przedpremierowymi kontrolerami ruchu Oculus Touch na Filmteractive przedstawi organizator wydarzenia – Deloitte Digital. 

Pierwsza wersja gogli Oculus Rift DK1 zainicjowała VR-owy wyścig. To, co pierwotnie miało zrewolucjonizować jedynie świat gier, szybko zostało przejęte przez nowe media, ale i marki, do zintensyfikowania przekazu oraz interakcji z konsumentami. Rynek reklamy ewoluuje pod wpływem wirtualnej rzeczywistości, która znalazła swoje miejsce również w świecie biznesu – mówi Olgier Cygan, pomysłodawca Filmteractive oraz Agency Managing Partner Deloitte Digital – W konkretnych obszarach potencjał tej technologii ma szansę w pełni rozwinąć się i przynieść realny zysk. Stąd VR stał się jednym z głównych tematów tegorocznej edycji Filmteractive, na którą serdecznie zapraszamy.

Minimum teorii, maksimum praktyki

W specjalnie przygotowanej strefie pojawi się VR Cinema by Samsung, w którym będzie można zanurzyć się w VR na urządzeniach Samsung Gear, a o możliwościach wykorzystania rzeczywistości wirtualnej we współczesnej komunikacji na Filmteractive będą mówili uznani prelegenci m.in. z Polski, Francji czy Singapuru – twórcy, przedstawiciele globalnych marek, eksperci w dziedzinie nowych mediów oraz przedstawiciele funduszy inwestycyjnych. 
Morgan Bouchet – Orange, Director Digital Content & Innovation Head of VR, Francja –  uważa, że z krótkoterminowej perspektywy, wirtualna rzeczywistość okazuje się produktem niszowym, dlatego opowie o potencjale VR z perspektywy zastosowania jej na rynku masowym, której konsumenci i firmy muszą spróbować i przeżyć.

Wirtualną rzeczywistość z realiami biznesu skonfrontuje zaś Łukasz Kosuniak – Samsung Electronics, Head of Enterprise Marketing, Polska. Wychodzi z założenia, że technologia Virtual Reality, mimo, że opracowana na potrzeby przemysłu rozrywkowego, doskonale sprawdza się również w wielu zastosowaniach biznesowych. Na Filmteractive zaprezentuje na podstawie realnych wdrożeń najciekawsze tego typu projekty oraz wskaże te obszary biznesu, w których potencjał technologii jest największy. Nie zabraknie również znanego z wcześniejszych edycji festiwalu kreatywnego duetu Kissinger Twins – Kasi Kiefert i Dawida Marcinkowskiego. Tym razem w swoim interaktywnym i wizualnym poszukiwaniu historii zabiorą nas w podróż od Flasha do VR. 

Szczegóły dotyczące programu wydarzenia i biletów znajdziecie TUTAJ.
::
Fot. Materiały prasowe

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze

var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };