...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Hasztag Twitter

Mimo wielu zmian, które wprowadza bądź zapowiada Twitter, są kwestie, które pozostają niezmienne. Jedną z nich, jest fakt, że prowadząc biznes, na medium sygnowanym ptaszkiem, warto być. Opowiada o tym Niall Horgan, partner manager EMEA, Twitter.

Powstała w ubiegłym roku aplikacja Periscope pozwalająca na nadawanie wideo w czasie rzeczywistym, wykupiona przez Twittera, jak dotąd była z nim w bardzo małym stopniu powiązana. Teraz ma to ulec zmianie i już wkrótce na naszym twitterowym feedzie pojawią się relacje na żywo z Periscope. Jednak to nie jedyna zmiana jaką szykuje marka. 140 znakowy limit znaków w tweetach najpewniej również odejdzie do przeszłości. Czy w zamian otrzymamy do dyspozycji aż 10 tysięcy znaków? Na szczęście pewne kwestie związane z Twitterem pozostają niezmienne, jak choćby sposób w jakim powinno prowadzić się konto swojej marki. 

Konto na Twitterze już jest, co dalej?

 

Twitter jest miejscem, w którym osoby prywatne i organizacje mogą publicznie udostępniać krótkie treści, w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca na świecie. Nie istnieje drugi tego typu serwis społecznościowy, za sprawą którego w czasie rzeczywistym można prowadzić dyskusję na skalę globalną, jednocześnie nawiązując rozmowę z dowolną osobą – czy to z przyjacielem, czy z nieznajomym z drugiego końca świata. To, w jaki sposób wykorzystamy potencjał Twittera, zależy od nas samych, jednak najlepiej zacząć od obserwowania kont i znalezienia hasztagów, które wiązałyby się z naszymi zainteresowaniami. W razie wątpliwości warto skorzystać ze strony About.twitter.com, oferującej wiele cennych wskazówek.

  

Czy warto założyć konto dla swojej marki? Jakie wiążą się z tym korzyści?

 

Twitter jest stworzony dla marek. W serwisie użytkownicy rozmawiają o tym, co jest dla nich ważne i co dzieje się dookoła nich, włączając w to działalność własnych firm. To idealne środowisko, w którym możemy w czasie rzeczywistym dopasować treść do oczekiwań naszych odbiorców. Takie działania mogą znacznie wspomóc rozwój biznesu. Od momentu zaistnienia portalu na rynku różne firmy – i te mniejsze, i większe – zaczęły go wykorzystywać do komunikacji z klientami i poszerzania zasięgu swojej działalności.

 

Jak najlepiej zaprezentować biznes na Twitterze?

 

Po pierwsze, zaznacz swoją obecność. Upewnij się, że konto firmowe jest rozpoznawalne i będzie łatwo kojarzone z twoją marką (warto mieć firmową stronę internetową). Następnie rozpocznij poszukiwania klientów drogą online. Jak tylko staniesz się użytkownikiem Twittera, zaimportuj listę kontaktów ze swoich adresów mailowych, dzięki czemu osoby, które już wspierają twój biznes, dowiedzą się, że jesteś już w serwisie. Po drugie, słuchaj, co mówią twoi klienci. Twitter jest idealnym darmowym narzędziem dla firm, które chcą być w stałym kontakcie z konsumentem. Możesz łatwo dowiedzieć się, co użytkownicy myślą o twoim produkcie, albo nawiązać marketingowy dialog, zanim zaczniesz działać na szerszą skalę.

Twitter to także narzędzie do przeprowadzania badań marketingowych na grupie docelowej w czasie rzeczywistym. Kolejnym ważnym aspektem jest sprecyzowanie swoich celów. Chcesz powiększyć bazę obserwujących twoje konto? Zbudować większe zaangażowanie? A może zebrać leady, zwiększyć sprzedaż albo ruch na stronie? Eksperymentuj, wypróbuj wszystkie opcje, jakie oferuje serwis. Musisz znaleźć swoją unikalną, twitterową osobowość i zabrać głos w dyskusji. Sprawdzaj, w jaki sposób możesz wykorzystać serwis dla rozwoju własnej firmy. Wszystkim reklamodawcom radzimy, aby poznali portal naprawdę dobrze, zanim przejdą do korzystania z produktów reklamowych. Ich celem jest wzmocnienie prowadzonych już działań. Gdy będziesz gotowy na przeprowadzenie kampanii reklamowej na Twitterze, jeszcze raz przemyśl, jakie cele chciałbyś dzięki niej osiągnąć i co może ci w tym pomóc.

 

W jaki sposób znaleźć potencjalnych klientów na Twitterze?

 

Twitter jest serwisem, który umożliwia użytkownikom rozwijanie własnych zainteresowań. Codziennie pojawia się tutaj ponad 500 milionów tweetów, co przekłada się na ogromną liczbę konwersacji, a dla firm – na szeroki wachlarz możliwości znalezienia potencjalnych klientów. Należy podkreślić wspomniany wcześniej czas rzeczywisty działań na portalu – gdy coś dzieje się na świecie, dzieje się również na Twitterze. Jeżeli pojawiają się jakieś wydarzenia, które mogą być istotne dla twojej marki, wykorzystaj je w celu nawiązania komunikacji z nowymi klientami. Na przykład mecz piłki nożnej może okazać się świetną okazją do zaistnienia w świadomości klientów. Wszyscy, począwszy od globalnych marek sportowych, a na małym lokalnym barze kończąc, mogą dołączyć do istniejących konwersacji i wykorzystać taki mecz jako naturalną możliwość pozyskania nowych klientów. Kolejnym aspektem jest reklama, która na Twitterze pozwala na dotarcie do ogromnej grupy docelowej, istotnej dla naszego biznesu.

Promowane tweety wyświetlają się wybranym użytkownikom na szczycie ich osi czasu. Nasze precyzyjne targetowanie umożliwia dotarcie do odpowiedniego odbiorcy w odpowiednim czasie. Wśród dostępnych opcji targetowania mamy słowa kluczowe oraz zainteresowania, więc jeżeli jesteś marką konsumencką, możesz swoją reklamę skierować do użytkowników, którzy interesują się modą lub rozmawiają o zakupach. Jest to również niezwykle skuteczny sposób, żeby zaistnieć w świadomości nowych klientów. Ponadto ludzie wchodzą na Twittera, żeby odkryć coś nowego i znaleźć ciekawe treści. Dzięki naszym narzędziom możesz wyszukać istotne tematy rozmów lub użytkowników, którzy w swoich tweetach wspomnieli o twojej marce. Twitter pozwala również na kreatywność – Vitamin Water wykorzystał serwis do komunikacji z osobami, których tweety zawierały słowo bored. Marka zamieściła ciekawą treść dla rozrywki użytkowników i specjalnie w tym celu stworzyła hasztag #MakeBoringBrilliant. Jest to prosty przykład, jak potencjał Twittera może zostać wykorzystany do budowania świadomości marki.

::

Artykuł ukazał się w lutowym wydaniu magazynu Brief.

 

:: 

Zdjęcie: Fotolia.com/ Autor: 3drenderedlogos.com

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF