...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

KUKBUK: Z archiwum #50kreatywnych

Stworzyły magazyn o jedzeniu. Jest w nim jednak coś więcej niż przepisy kulinarne – „Kukbuk” pokazuje pasję, jaką jest jedzenie, i łączy ją z designem, sztuką czy szeroko rozumianą kulturą. Przedstawiamy Oliwię Gede i Darię Pawlewską – dwie panie do szaleństwa zakochane w gotowaniu.

 

Większość magazynów kulinarnych na polskim rynku wydawniczym traktuje kwestie jedzenia w sposób typowo poradnikowy. Czym zatem wyróżnia się na ich tle „Kukbuk”? Przede wszystkim mówi o jedzeniu „z perspektywy człowieka”, jak wyjaśniają twórcy. Historie przedstawione w magazynie, zdaniem jednej ze współzałożycielek, Darii Pawlewskiej: – To historie o każdym z nas. Pokazujemy ciekawą perspektywę kuchni pasjonata kulinarnego. To nie jest tylko gotowanie. Świat, który przybliżamy, jest dużo szerszy – opowiada Pawlewska. Z tego względu do współpracy z „Kukbukiem” często zapraszani są blogerzy, którzy mają pomysł zarówno na siebie, jak i swoją kuchnię. – Czytelnik może uczyć się razem z nimi albo wykorzystać przepis stworzony przez „profesjonalnego amatora”, którego temat kuchni chwycił – opowiada Oliwia Gede. Ponadto opisywane są sylwetki osób, które dzielą się nowymi wizjami kulinarnymi i prezentują fuzje smaków na bazie pomysłów z zagranicy.

 

Kuchnia, która jest osiągalna

Bardzo ważnym aspektem, którym kierują się twórcy „Kukbuka”, jest prezentacja dań będących w zasięgu możliwości praktycznie każdego czytelnika. Chodzi przede wszystkim o to, aby prezentowany przepis był łatwy i zachęcał do skorzystania z niego. Jak mówi Pawlewska: – Oczywiście bardzo cenimy topowych szefów kuchni, ale ich osiągnięcia najlepiej poznawać poprzez odwiedziny w restauracji. W domu chcemy gotować w sposób łatwy, szybki, ale też ciekawy i oryginalny. Oczywiście w „Kukbuku” pojawiają się również przepisy bardzo znanych i dobrych szefów kuchni, ale głównie w postaci fotografii dań – komentuje Pawlewska. Magazyn zwraca również uwagę na pochodzenie produktów, z których tworzone są dania, i edukuje czytelników, że nie warto wybierać wysoko przetworzonych i nieekologicznych składników. Zdaniem twórców, zdrowa żywność nie musi być droga – stąd rekomendacje lokalnych producentów, u których warto robić codzienne zakupy.

 

Kultura jedzenia

Warto podkreślić, że kulinaria to nie tylko gotowanie i nie tylko jedzenie samo w sobie. – „Kukbuk” nie jest magazynem wyłącznie dla osób, które gotują, bądź dla osób, które lubią jeść. Jednak to jedzenie jest podstawowym elementem w naszym życiu, któremu towarzyszy element towarzysko-biesiadny. Siedząc przy fajnym jedzeniu i rozmawiając, możemy wymyślać, jak sprawić, aby świat był lepszy – mówi Daria Pawlewska. Twórczynie magazynu podkreślają, że pragną, aby „Kukbuk” stał się ośrodkiem myśli kulinarno-kulturalnej. Właśnie dlatego co raz wychodzą poza swoje grono odbiorców. Przykładem takiego działania jest pokaz mody zrealizowany wspólnie z Martą Gessler oraz Instytutem Goethego w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej, podczas którego prezentowano fartuchy w „artystyczny” sposób. – To jest to, co bardzo lubimy, czyli łączenie ze sobą pozornie sprzecznych elementów. Dzięki takim połączeniom wychodzą najczęściej bardzo ciekawe rzeczy – podsumowuje Pawlewska. A my czekamy na więcej takich projektów. 

::

Artykuł ukazał się we wrześniowym wydaniu magazynu „Brief” 2015. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF