...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Marki kochają STAR WARS

Można powiedzieć, że Star Wars to już marka sama w sobie. Jednak nie przeszkadza to innym firmom w korzystaniu z popularności Gwiezdnych Wojen i wykorzystywaniu motywów z sagi w swoich produktach. Rynek już po raz kolejny zalewa fala postaci wykreowanych przez George'a Lucasa, a my przedstawiamy kompilację akcji promocyjnych pod hasłem STAR WARS.

Czy wiecie już na którą stronę mocy powinniście przejść? Jeśli nie, jak zwykle niezawodny „wujek Google” przyjdzie Wam z pomocą. Dodatkowo, po zdecydowaniu czy jesteście po stronie Dobra czy Zła, w Google Maps na przykład, zamiast standardowej niebieskiej wskazówki pojawi się jeden ze statków powietrznych z Gwiezdnych Wojen. Co więcej? Sprawdźcie sami!

 

Kolejna marka, która od początku świetnie wykorzystuje Star Wars stosując sprzedaż wiązaną jest Lego. Warto zauważyć, że na stronie firmy znajdziemy nie tylko opisy produktów, ale specjalnie przygotowane gry i zabawy związane z Gwiezdnymi Wojnami.

 

Totalnym hitem jednak okazał się stworzony przez Sphero (we współpracy z Disney’em) droid BB-8, który stał się nieoficjalną maskotką Star Wars: Przebudzenie mocy. Robot to mała tocząca się kulka z przymocowaną główką, sterowana specjalną aplikacją na iOS i Android.

 

 

Adidas już od dawna łączy swoje produkty z marką Star Wars. W tym roku w limitowanej edycji,z możliwością personalizacji, jest dostępny model Adidas Originals’ classic Superstar ’80s.

 

Również Sony wykorzystał Star Wars do promocji PlayStation 4. Przekaz reklamowy zachęca gracza do wskoczenia do kokpitu X-Winga. Niestety jak czytamy na specjalistycznych forach, w grze na próżno szukać powietrznych batalii, a szkoda!

 

Polskie marki również wykorzystują potencjał Gwiezdnych Wojen, najlepszym tego przykładem jest firma LPP. W ofercie firmy Reserved możemy znaleźć specjalną kolekcję poświęconą Star Wars. 

 

 

Na (nie)codzienne przedstawienie postaci Dartha Vadera pokusił się polski fotograf Paweł Kadysz. Wykorzystując charakterystyczne dla postaci maskę i rękawiczki ukazał postać Lorda Vadera, który sprząta, robi zakupy czy je śniadanie… I tak codziennie zdjęcia z typowego dnia Vadera trafiają do sieci, ostatnie ma pojawić się w dniu światowej premiery Gwiezdnych Wojen. Kadysz został zauważony przez takie portale jak Maschable czy Reddit, a jego prace można oglądać na popularnym serwisie tookapic.com.

 

 

A na koniec… Coca-Cola. 

::

A jakie są Wasze ulubione marki, które mają romans z Gwiezdnymi Wojnami? 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF