Nowe technologie w branży ubezpieczeń

1 655

PZU wprowadził przełomową aplikację mobilną do samodzielnej kalkulacji kosztów naprawy samochodu i uszkodzonego mienia. To pierwsza na rynku usługa, która pozwoli klientowi natychmiastowo uzyskać wartość kwotową szkody.

„Samoobsługa szkody” to prosta w użyciu aplikacja internetowa, za pomocą której klient PZU będzie mógł wyliczyć każdą stratę na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. Nowa usługa PZU jest wyjściem naprzeciw użytkownikom, którzy cenią przede wszystkim szybkość i prostotę. „Samoobsługa szkody” zapewnia to wszystko. Jest łatwa i intuicyjna, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, posiada odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie. Nowa usługa dedykowana jest klientom Grupy PZU zgłaszającym szkody niewielkich rozmiarów.

– Strategia Grupy PZU do 2020 roku zakłada koncentrację na obszarze kosztowym, innowacjach oraz wzroście. PZU silniej skupi się na rentowności biznesu ubezpieczeniowego oraz rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie zarządzenia biznesem i obsługi klienta. Jestem przekonany, że poprzez udostępnienie tej usługi naszym klientom,  wyznaczymy nowy i innowacyjny standard obsługi szkód – mówi Roman Pałac, członek zarządu PZU Życie.

Jak działa nowa aplikacja?

Klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody otrzyma SMS lub e-mail z linkiem do aplikacji. Dzięki temu będzie miał możliwość samodzielnego dokonania oględzin i wyliczenia kwoty odszkodowania bez konieczności oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy.

 

 

Usługa nie będzie wymagała żadnych dodatkowych instalacji czy oprogramowania. Proces określenia wysokości szkody nie będzie też wymagał od użytkownika specjalistycznej wiedzy. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty odszkodowania, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Klient nadal będze miał jednak możliwość zmiany decyzji i realizacji procesu obsługi szkody w tradycyjny sposób.

– Umożliwienie klientowi wielowariantowej obsługi z możliwością samodzielnego wyliczenia kosztów naprawy uszkodzonego mienia bezpośrednio po zgłoszeniu szkody oraz aktywnego uczestnictwa w procesie, daje przewagę konkurencyjną i w znaczący sposób wpłynie na pozytywny wizerunek PZU – mówi Radosław Bedyński, dyrektor Biura Obsługi Szkód i Świadczeń. „Samoobsługa szkody” to pierwszy krok w procesie zmian i innowacyjności, jaki firma proponuje swoim klientom w tym roku.  

::

Fot. Pixabay

Może ci się spodobać również Więcej od autora

Komentarze