...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Programuj w języku dzieci

Umiejętność programowania niezmiennie zyskuje na znaczeniu. Darmowe internetowe kursy kodowania dla dorosłych, oferowane przez takie platformy, jak Coursera lub MIT, cieszą się popularnością, jednak coraz głośniej mówi się o tym, by programowania uczyć od najmłodszych lat. Nowa aplikacja stworzona przez firmę TinyBop jest jednym z przykładów na to, że przy odrobinie wysiłku również dzieci mogą stać się projektantami aplikacji mobilnych.

The Everything Machine, czy, po polsku, Wielozadaniowa Maszyna to narzędzie, którego celem jest odczarowanie tajemnicy działania iPhone’ów oraz iPadów. Aplikacja sprawia, że wszystkie komponenty i czujniki w naszych urządzeniach mobilnych – m.in. takie, jak aparat czy latarka – zamieniają się pojedyncze klocki, z których zbudować można niemal każdy program, od maszyny do rozpoznawania twarzy począwszy, na wykrywaczu tęczy skończywszy.

Zasada działania aplikacji jest prosta. Po otworzeniu oprogramowania użytkownikowi zaprezentowana jest prosta przestrzeń do pracy oraz „szuflada” pełna części składowych. Każdy tworzony program musi być najpierw podłączony do baterii, która będzie dawała mu energię. Wśród komponentów znaleźć można właściwie wszystko, co znajduje się w urządzeniu mobilnym – m.in. aparat, Siri, mikrofon, algorytm rozpoznający kolory czy silnik wibracyjny. Przeciągając elementy do przestrzeni budowniczej, a następnie łącząc je ze sobą, młodzi programiści mogą stworzyć proste aplikacje, nazywane maszynami. Największą zaletą aplikacji jest jednak to, że jedynym ograniczeniem dla młodych twórców są granice ich wyobraźni.

the everything machine

Zgodnie ze słowami pomysłodawcy aplikacji, Raula Gutierreza, Wielozadaniowa Maszyna powstała po to, by pokazać dzieciom, jak działają komputery w erze mobilności. Oczywiście, zaprojektowanie oprogramowania było nie lada wyzwaniem – główne pytanie, zadawane przez deweloperów aplikacji, brzmiało: jak maksymalnie uprościć narzędzie, pamiętając o tym, że jego głównym celem jest pomoc dzieciom w zrozumieniu funkcji i budowy urządzeń cyfrowych? Zdaniem Gutierreza projektantom aplikacji udało się znaleźć prawidłowy balans.

Co ciekawe, aplikacja dostępna jest również w polskiej wersji językowej. Ściągnąć ją można na iPhone’a, iPada oraz Apple Watch, a jej koszt to 2,99 euro.

::

fot. TinyBop

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF