...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Reklamodawcy mówią STOP blokowaniu reklam

Rozpoczął się przedświąteczny szał zakupów. Nie wszyscy jednak na nim skorzystają. Część reklamodawców narzeka, że nie może dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów. Powód? Polscy internauci blokują reklamy na potęgę. Sytuację postanowiła wykorzystać przykładowo jedna z interaktywnych agencji reklamowych, która zaoferowała klientom kampanie odporne na działanie Adblocka.

Wiele wskazuje na to, że tegoroczny grudzień będzie dla sprzedawców rekordowy. Już w Czarny Piątek witryny niektórych e-sklepów nie radziły sobie z obciążeniem. Jeden ze sklepów obuwniczych przyznał się, że ruch w jego internetowym sklepie wzrósł nawet 6-krotnie. – To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskiej sieci. Zgodnie z naszymi statystykami, ruch jest większy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 20%. To sprawia, że niektóre e-sklepy, zwłaszcza, te, które korzystają z tradycyjnego, obarczonego limitami hostingu, nie radzą sobie z obsługą klientów. Ich strony WWW odmawiają posłuszeństwa – zwraca uwagę Rafał Kuśmider z firmy dhosting.pl. W biciu sprzedażowych rekordów sprzedawcom szyki mogą pokrzyżować jednak nie tylko problemy z hostingiem, ale także adblokery.

Do reklamy jak pies do jeża

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez OnAudience.com, już niemal co druga reklama w polskim internecie jest blokowana przez użytkowników internetu. Problem jest widoczny zwłaszcza teraz, w przedświątecznym, sprzedażowym szczycie, gdy reklamodawcy próbują dotrzeć do konsumentów z reklamowym przekazem. Ci jednak zdecydowanie się przed nim bronią instalując oprogramowanie blokujące reklamy. Cierpią na tym wszyscy: wydawcy, reklamodawcy, a także – zupełnie nieświadomie – także internauci, bo odcinając portale od pieniędzy płynących z wyświetleń reklam, otrzymują gorsze jakościowo treści.

– Branża reklamowa nie jest tu bez winy. Reklamy często są agresywne, nachalne, niedopasowane do zainteresowań internautów, a przecież są to kluczowe powody instalacji wtyczek blokujących reklamy w internecie. Spójrzmy jednak też na to z drugiej strony. Często mówi się o tym, że w polskim Internecie brakuje dobrych treści i jako przykład rynku, gdzie te treści można znaleźć, wskazuje się Stany Zjednoczone. Gdy jednak przeanalizujemy jaki procent reklam blokuje się za oceanem, to okaże się, że w USA odsetek blokujących jest niemal dwukrotnie niższy niż w Polsce. Oznacza to jedno: wydawców stać tam na tworzenie lepszych treści, bo trafiają do nich większe budżety reklamowe – zwraca uwagę Maciej Sawa z firmy OnAudience.com.

Kampanie bez Adblocka

Do internautów przyzwyczajonych do darmowych treści taka argumentacja trafia jednak rzadko. Portale próbują się przed tym bronić. Wyświetlają osobom blokującym reklamy komunikaty z prośbą o wyłączenie Adblocka. Informują, że pieniądze z reklam pozwalają utrzymać serwis lub chowają się za paywallem. Taka strategia nie zawsze jest jednak skuteczna. Jako, że rynek nie cierpi próżni, Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, działająca zarówno w Polsce, jak i na europejskich rynkach, zdecydowała się wdrożyć UnBlocka, system emisji reklamy internetowej, który potrafi wyświetlić reklamę nawet u tych użytkowników, którzy korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących w swoich przeglądarkach.

– Już od dłuższego czasu analizujemy możliwości zwiększenia realnego zasięgu emitowanych przez nas reklam w internecie. UnBlock pozwoli dotrzeć także do tych użytkowników, którzy blokują reklamy internetowe i w ten sposób trafiamy do blisko 30% więcej internautów – zwraca uwagę Michał Łępicki z agencji Imagine The Future.

Jest się o co bić

Jak policzyły IAB Polska i PwC, tylko w pierwszym kwartale br. rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł od ostatniego roku aż o 24,9 proc. Po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł. To więcej niż wart był rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Jest się więc o co bić.

::

Fot. Pixabay

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF