...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

UnStock: polski startup chce zrewolucjonizować rynek reklamy

Tym polskim startupem w Stanach Zjednoczonych interesują się najwięksi przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej. W rozwoju na rynku w USA wspiera ich Steve Peñafiel, amerykański “wyjadacz” w branży startupów. Twórcy aplikacji chcą, by w niedalekiej przyszłości stała się ona wiodącą platformą filmów wideo, z których odpłatnie korzystać będą mogli reklamodawcy. UnStock, jako pierwszy polski startup dostał się niedawno do prestiżowego akceleratora AngelPad.

Początki w Dolinie Krzemowej

Kuba Górajek, pomysłodawca projektu, jest producentem wideo z dużym doświadczeniem, zna branżę od podszewki. Od wielu lat zarówno kupował, jak i produkował materiały filmowe i doskonale wie, że kręcenie przez markę ujęć do reklamy w różnych zakątkach świata jest kosztowne i czasochłonne. Twórca aplikacji w pewnym momencie zaczął dostrzegać, że wszechobecne i coraz lepsze kamery, w które wyposażone są smartfony, zaczynają powoli zmieniać rynek. – Dziś jakość kamer w naszych kieszeniach dorównuje, a czasem przewyższa jakością sprzęt, który jeszcze do niedawna kosztował tysiące dolarów. Postanowiliśmy tę niszę wykorzystać, tym bardziej, że młodzi, utalentowani ludzie nie maja praktycznie żadnej bariery w wejściu na ten rynek. Filmują iPhone’ami, Gopro, dronami i nie mieli dotychczas miejsca, gdzie mogliby w szybki i nieskomplikowany sposób sprzedać ten content. Tutaj właśnie pojawia się UnStock, który łączy ogromny rynek ujęć wideo z nowoczesnymi, mobilnymi artystami. Dzięki naszej platformie każdy film nagrany smartfonem może stać się reklamowym hitem – twierdzi Kuba Górajek.

Team odpowiedzialny za stworzenie i rozwijanie aplikacji powstał w październiku 2015 roku. Kuba Górajek (CEO), ekspertem od spraw wideo i contentu połączył wówczas siły z Adamem Cellarym (CTO), który odpowiadał za programowanie i kwestie technologiczne. Kamil Goliszewski (COO) od początku odpowiadał z kolei za relacje biznesowe i pozyskiwanie inwestorów. – Początki nie były łatwe, startowaliśmy z własnym kapitałem, teraz jesteśmy już po kolejnym etapie rozmów z dużymi inwestorami z Doliny Krzemowej – zauważa Górajek.

 

UnStock a branża reklamowa

Szybko okazało się, że UnStock to dla branży reklamowej ciekawa i świeża nisza, z której duże marki zaczynają coraz chętniej korzystać. Producenci contentu reklamowego cały czas poszukują ciekawych i autentycznych materiałów, a właśnie to dostarczają im twórcy filmów na UnStock. – My zajmujemy się resztą: pośrednictwem między zamawiającym a twórcą, “papierologią”, kwestiami praw autorskich. Marki po raz pierwszy mają dostęp do platformy, gdzie można bezpośrednio zamawiać ujęcia od całej mobilnej społeczności. Może to być skok na spadochronie, panorama Los Angeles czy widowiskowy skok do basenu. Dziś wszyscy używają mobilnych rozwiązań, a możliwość wyszukiwania fajnych klipów przez komórkę w każdym momencie jest ogromną zaletą – wyjaśnia pomysłodawca.

Poza łatwym dostępem do filmów wideo, UnStock daje też twórcom reklam niezwykle istotny social proof, czyli dowód uznania przez użytkowaników. Ujęcia filmowe po udostępnieniu na platformie są oceniane przez innych użytkowników. Przed wykorzystaniem ich w materiale reklamowym, marketerzy mogą więc sprawdzić, czy wideo podoba się odbiorcom.

 

Pierwszy polski startup w akceleratorze AngelPad

UnStock, jako pierwszy polski startup, znalazł swoje miejsce w prestiżowym akceleratorze startupów – AngelPad, pozostawiając w tyle tysiące innych, nierzadko świetnych firm. – To jak wygrana w totka w Dolinie Krzemowej – śmieją się twórcy aplikacji. – Tym bardziej, że jesteśmy pierwszymi Polakami w tym programie – dodają AngelPad został uznany w 2015 r. przez magazyn „Forbes” za najlepszy akcelerator dla młodych firm w USA. Obecność tam to dla początkujących przedsiębiorców możliwość poznania ludzi z branży, startupowego know how oraz nawiązania relacji z największymi graczami na rynku. – Ostatnie miesiące przeżyliśmy na przyspieszonych obrotach. To także cenna lekcja amerykańskiego optymizmu w stylu “Impossible is nothing” – dodaje Górajek.

Co ciekawe, mimo że UnStock rozwija się obecnie w Dolinie Krzemowej, pod okiem tamtejszych ekspertów, to nad Wisłą znajdować się będzie centrum programowania serwisu. Zanim powstanie, twórcy aplikacji mają nadzieję na zebranie 7-cyfrowej sumy pieniędzy na rozwijanie projektu. Na razie zainwestowało w niego kilku pracowników Facebooka i Google’a. Kto będzie następny? Prawdopodobnie przekonamy się w najbliższych miesiącach.

::

Fot. Print Screen

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF