...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wartość polskiego eksportu rośnie. USA jednym z bardziej atrakcyjnych kierunków

Zdaniem Krzysztofa Stańczyka, Business Unit Director w firmie Selena, w USA panuje zupełnie inne podejście do biznesu. Amerykanie potrafią zauważyć szansę i wartość, którą niosą innowacyjne produkty. Między innymi dlatego doświadczeni przedsiębiorcy z Polski decydują się na eksport.

Think tank Poland, Go Global!, we współpracy z redakcją „Harvard Business Review Polska” oraz jednostką badawczą ICAN Research, zrealizował badania poświęcone skali ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw na rynku Stanów Zjednoczonych. Celem raportu było zebranie opinii na temat korzyści, barier oraz najskuteczniejszych strategii prowadzenia działalności gospodarczej w USA.
W ramach projektu badań przeprowadzona została analiza danych odnoszących się do wielkości eksportu.  Dodatkowo w przeprowadzonych wywiadach wypowiedzieli się również właściciele i dyrektorzy sprzedaży polskich firm, działających na rynku USA: INGLOT, Selena, HTL STREFA, Drutex, TZMO, Mercator Medical czy REC Global. W badaniu ilościowym udział wzięło z kolei 258 polskich firm prowadzących działalność na rynku Stanów Zjednoczonych. Respondentami były osoby odpowiedzialne za decyzje dotyczące strategii ekspansji na rynek USA oraz zaangażowane operacyjnie w działalność na tym rynku.

Jak się okazuje, polskie firmy skutecznie zaznaczają swoją obecność w Stanach Zjednoczonych. Mimo że liczba przedsiębiorstw wybierających się za ocean spada, sama wartość naszego eksportu stopniowo rośnie. Ekspansji sprzyjają zachodzące zmiany w handlu globalnym. Okazuje się, że polska innowacyjność i elastyczność działania otwierają nam drzwi do największej gospodarki świata – wynika z badań ICAN Research.

Wyniki raportu dowodzą, że za oceanem operują najczęściej doświadczeni polscy eksporterzy. Są to z reguły średnie firmy działające przede wszystkim w sektorze produkcji oraz nieco rzadziej w handlu i usługach. Stany Zjednoczone należą do jednego z najbardziej atrakcyjnych kierunków ekspansji ze względu na wielkość popytu, stabilność gospodarczą oraz – jak twierdzą działające tam polskie firmy – możliwość osiągania wyższch marż.

Budowanie przewagi na rynku Stanów Zjednoczonych wymaga jednak uwzględnienia zarówno lokalnej, jak i międzynarodowej konkurencji. Polskie firmy, które notują sukcesy na tym rynku, koncentrują działania wokół rozwijania innowacji; część przedsiębiorstw stawia również na lepsze dostosowanie oferty do potrzeb odbiorców. W ten sposób polskie firmy z jednej strony odpowiadają na wysokie wymagania klienta amerykańskiego, z drugiej – konkurują z azjatyckimi dostawcami w tym obszarze. 

::

Fot. Fotolia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF