...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wpływ konsumentów na działanie marek [RAPORT]

Lawinowy wzrost liczby aktywnych użytkowników smartfonów i idący za nim dużo szybszy i łatwiejszy dostęp do sieci sprawił, że konsumenci zaczęli traktować internet oraz media społecznościowe jako jedno z najważniejszych źródeł informacji o markach i oferowanych przez nich produktach. Najnowszy raport "Sharing Information - the rise of consumer influence", stworzony przez firmę Ericsson, podejmuje temat dzielenia się informacjami w sieci przez użytkowników smartfonów, pokazując wpływ, jaki ta praktyka może mieć na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

Jak wynika z raportu, 12 proc. użytkowników smartfonów regularnie pisze o markach w sieci. I chociaż nie jest to jeszcze bardzo duża liczba, nie oznacza to, że ich głos nie ma znaczenia. Warto również zwrócić uwagę na to, że 38 proc. ankietowanych zadeklarowało, iż regularnie publikuje lub dzieli się recenzjami danych produktów, które kupili lub usług, z których skorzystali. Dodatkowo, 50 proc. badanych twierdzi, że wyświetla opinie i recenzje innych. Co ważniejsze jednak, wspomniane recenzje mogą mieć wpływ na funkcjonowanie firm.

34 proc. ankietowanych, którzy mieli złe doświadczenia z konkretną firmą, związane z wadliwym produktem lub złą obsługą, dzieli się swoimi przeżyciami w internecie prawie zawsze, kiedy to ma miejsce. Jak można się domyślać, badanie wskazuje na to, że owe opisy doświadczeń są zauważane przez innych użytkowników. 29 proc. ankietowanych twierdzi, że w ciągu tygodnia spotyka się w sieci z podobnymi treściami, a 27 proc. badanych zdarza się przekazywać dalej znajomym przeczytane negatywne opinie i reklamacje.

Media społecznościowe i internet są więc orężem w rękach niezadowolonych konsumentów. Średnio 50 proc. ankietowanych uważa, że dzielenie się opiniami na temat marek w sieci spowodowało wzrost znaczenia głosu konsumentów. Co ciekawe, 32 proc. badanych wierzy, że publikowanie reklamacji lub negatywnych opinii na profilu społecznościowym danej marki jest najlepszym sposobem wpłynięcia na zachowanie owej, jeśli to im nie odpowiada.

Raport Ericsson „Sharing Information – the rise of consumer influence” został oparty o badanie konsumenckie przeprowadzone wśród ponad 5 tys. użytkowników smartfonów, w wieku od 15 do 69 lat, zamieszkujących takie miasta, jak Berlin, Chicago, Johannesbur, Londyn, Mexico City, Moska, Nowy Jork, Sao Paulo, Sydney oraz Tokio.

::

Fot. Fotolia.com/Elenabsi

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF