Biznesowe rozmowy w mediach społecznościowych

3 433

Aleksandra Staszewska i Robert Czerwenka z agencji LEWIS PR podpowiadają w jaki sposób pozycjonować firmę na lidera opinii oraz tłumaczą jak komunikacja z biznesem w social media zwiększa dotarcie do potencjalnego klienta.

W ostatnim czasie także biznes zaczyna wkraczać w świat mediów społecznościowych. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Forrester Consulting oraz Research Now, przedsiębiorcy z branży IT uważają, że portale społecznościowe odgrywają kluczową rolę w procesie pozyskiwania nowych klientów. Aż 73 proc. przedsiębiorców IT pozyskało nowego nabywcę poprzez którąś z sieci społecznościowych. Oto kilka wskazówek jak wykorzystać dwa, niedoceniane w Polsce, portale społecznoście w biznesie.

Czy Twój CEO ćwierka?

Twitter na zachodzie jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym do prowadzenia komunikacji B2B. Jak wynika z raportu B2B Marketing Social Media Benchmarking Report, aż 85 proc. firm prowadzących komunikację B2B w mediach społecznościowych używa Twittera.

Ta popularność nie może dziwić, bo serwis ma ogółem 555 mln aktywnych użytkowników. W Polsce jest ich jednak znacznie mniej, ale serwis mikroblogowy notuje dynamiczny wzrost i obecnie posiada w kraju nad Wisłą 2,5 mln aktywnych użytkowników osiągając zasięg na poziome 12 proc. użytkowników internetu (Megapanel PBI/Gemius). Według raportu Gemiusa od początku tego roku Twitterowi w Polsce przybyło 600 tys. użytkowników. Taki potencjał nie powinien umknąć żadnej firmie. Wraz z końcem sierpnia bieżącego roku swoją działalność zakończył serwis Blip.pl, który był największą konkurencyjną platformą mikroblogową dla Twittera na naszym rynku. Jego upadek mógł sugerować zmierzch tego typu serwisów w Polsce, lecz jego twórcy zachęcali użytkowników do przeniesienia prowadzonych przez siebie mikroblogów do Wykop.pl, a rosnąca popularność Twittera pozwala sądzić, że największe zainteresowanie tego typu komunikacją jest jeszcze przed nami.

Pierwsza decyzja

Pierwsza, a jednocześ