...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Blogerzy internetowi nowoczesną dźwignią handlu

Blog to „dziennik prowadzony przez internautę na stronach WWW”, a bloger to „osoba publikująca swój blog w Internecie” – taką definicję znajdziemy w słowniku języka polskiego PWN. W teorii każdy z nas może stać się blogerem.

Ale to tylko część prawdy, bo dobry, ceniony bloger to przede wszystkim osobowość – ktoś kto posiada wiedzę na określony temat, w określonej dziedzinie i dzieli się nią z gronem swoich odbiorców. Często też nie boi się mieć swojego zdania na aktualne tematy. Kształtuje rzeczywistość, poglądy, upodobania, również gusta zakupowe. Dlatego też znane marki coraz chętniej korzystają z usług blogerów i wykorzystują ich wpływ w celach promocyjnych/marketingowych. Blogi i vlogi (z ang. videoblog – blog video) z dnia na dzień powiększają swój zasięg. Dla przykładu, na YouTube czołowi polscy blogerzy/vlogerzy potrafią skupiać nawet kilka milionów subskrybentów, a liczby wyświetleń pojedynczych filmów sięgają u nich nawet kilkudziesięciu milionów. Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe w Polsce. Zasięg blogosfery (z ang. blogosphere) to już prawie 11mln internautów i z roku na rok skutecznie rośnie. Stali odbiorcy blogów korzystają z porad blogerów przy wyborze produktów. Ponadto blogi i vlogi są źródłem opinii i coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do poszukiwania dodatkowych informacji o marce, produkcie czy miejscu.
Świetnym przykładem tego, jak bardzo czytelnicy liczą się ze zdaniem blogerów, może być pewna bardzo znana w Polsce blogerka modowa. Jeżeli poleci ona jakikolwiek kosmetyk, którego używa, bardzo szybko znika on ze sklepowych półek i trudno jest go później nabyć. W mediach społecznościowych pojawił się swego czasu filmik, na którym blogerka kupuje ulubione perfumy, mało znane i niepromowane w mediach. Tego samego dnia każda sztuka znajdująca się w sklepie została sprzedana, ku wielkiemu zaskoczeniu ekspedientki, która stwierdziła, że wcześniej mogły być zamawiane raz na kilka miesięcy.

Jeśli bloger pojawi się w miejscu, które uzna jako wspaniałe, w którym znajdziemy wszystko czego potrzebujemy (ulubione sklepy, restauracje, kawiarnie, gdzie możemy miło spędzić czas), wówczas ruch w tym miejscu rośnie parokrotnie, a sklepy i firmy odnotowują zwiększone obroty. Linki do stron, które bloger umieszcza w swoich wpisach, są chętnie odwiedzane przez jego odbiorców, a promowana przez niego strona uzyskuje wzrost ruchu. Dowodem na to są chociażby wyniki odwiedzalności strony notowane w systemach mierzących.

Popularny bloger to więc influencer (z ang. influence – wpływ). Influencer oddziałuje na swoich odbiorców, wpływa na ich ocenę i wizerunek danej marki, może bezpośrednio oddziaływać na sprzedaż produktu. Zatem taki „influencer” jest bardzo istotną „dźwignią handlu” dla marek, w szczególności odzieżowych, kosmetycznych, lifestyle’owych, producentów sprzętu i akcesoriów domowych oraz firm spożywczych. Co więcej jest skutecznym „sposobem” dotarcia do młodych odbiorców, często tak bardzo zapatrzonych w swoich internetowych idoli – blogerów.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account Manager w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group