Bułgaria najlepiej postrzegana

5 653

Najczęściej dyskutuje się o Słowacji, a najlepiej postrzegana jest Bułgaria. Z raportu Agencji Reklamowej CzArt i Brand24 wynika także, że to mężczyźni częściej niż kobiety dyskutują o miejscach wypoczynku, co może być istotnym wyznacznikiem przy planowaniu strategii komunikacji.

Raport powstał przy współpracy specjalistów z departamentu Tourism destination marketing Agencji Reklamowej CzArt oraz Brand24.pl, na podstawie badań wątków, które pojawiły się w social media w okresie od 28 maja 2013 roku do 20 czerwca 2013 roku. Obserwacją objęto 30 popularnych kierunków podróży.

W tym czasie w sieci pojawiło się blisko 48 300 wątków, które szacunkowo wygenerowały blisko 10 milionów interakcji. Najwięcej pojawiło się ich w kontekście wzmianek o Grecji. Stanowi ona jeden z głównych kierunków dla polskich turystów. W dużej mierze jest to efekt zmiany wizerunku tej destynacji.

Najczęściej dyskutuje się jednak o Słowacji. Wśród Polaków rośnie zainteresowanie wyjazdami wypoczynkowymi do tego kraju. Potwierdzają to chociażby dane z I kwartału 2013 roku, które pokazują 15 proc. wzrost przyjazdów polskich turystów do kraju południowego sąsiada.

Badania pokazały również, że najlepiej postrzegana jest natomiast Bułgaria, która ma najlepszy stosunek wątków o sentymencie pozytywnym do tych o negatywnym. – Na przełomie wieków przeprowadzono tu proces prywatyzacji segmentu turystycznego i od tamtego momentu sytuacja ulega systematycznie poprawie. Dziś każdy hotel ma basen. Rozwój widoczny jest gołym okiem i stąd zapewne tak dobre opinie – uważa Angel Angelov z ambasady Bułgarii w Polsce.

Polacy lubią dzielić się informacjami na temat swoich turystycznych podbojów. Przeważnie czynią to liderzy opinii, którzy wpływają na decyzje grupy znajomych lub osoby, które reprezentują ważny głos w gronie rodzinnym. Wątki są zdecydowanie bardziej nacechowane sentymentem pozytywnym. – To istotne przy generowaniu buzz marketingu, który jako wartość dodana elementu „Earned” w konwergencji modelu POE (Paid, Owned, Earned) strategii reklamowej, wpływa na wizerunek i zasięg komunikatu o danym miejscu – mówi Jakub Deryng-Dymitrowicz, ekspert tourism destination marketing z Agencji Reklamowej CzArt.

::

Cały raport dostępny na stronie www.czart.pl

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };