CallPage pozyskuje 17 mln złotych na rozwój na rynkach zachodnich

155

CallPage to krakowski startup, który opracował system pozwalający na analizę zachowań klientów na stronie internetowej i umożliwiający nawiązanie bezpośredniego kontaktu w 28 sekund. Firma od grupy profesjonalnych inwestorów pozyskała nową rundę finansowania na rozwój. To kolejna inwestycja w spółkę, która powstała w 2015 roku. Założycielami są Ross Knap, Sergey Butko i Andrew Tkachiv. W ramach wartej 17 mln złotych rundy, inwestorem wiodącym jest polsko-izraelski fundusz TDJ Pitango Ventures. W spółkę zainwestowały również fundusze Innovation Nest i Market One Capital. To jedna z największych rund inwestycyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej tego roku.

Jak działa produkt 

CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Jeśli osoba odwiedzająca stronę internetową jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, dzięki widgetowi dostaje możliwość pozostawienia swojego numeru telefonu. Wtedy system CallPage dokonuje automatycznego zestawienia klienta z przedstawicielem danej firmy i pozwala przekonwertować klienta w najlepszym dla sprzedawcy momencie.  Aby takie z pozoru proste zadanie było możliwe, CallPage zbudował złożony system zestawiania, inicjowania i kosztowej optymalizacji połączeń. Oczywiście wszystkie kontakty i relacje są zarządzane przez autorski system CRM.

Już ponad 3000 firm z całego świata korzysta z systemu. Liczba użytkowników CallPage wynosi obecnie ponad 2 mln osób, wśród których jest blisko 800 tys. Polaków. Z widgetu korzystają również największe firmy, jak m.in. UPC, Virgin Mobile, Medicover, czy Coral Travel.

O planach na rozwój. Rynek zagraniczny

Pod kątem rozwoju produktu CallPage zmienia się z małego, niebieskiego przycisku na stronie, w platformę dzięki której można zarządzać wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie. A klienci coraz chętniej wybierają taką formę kontaktu chcąc w bezpośredniej rozmowie upewnić się co do cech produktu, którego zakup planują.

“Po inwestycji będziemy kontynuowali nasz plan rozwoju. Chcemy zmienić się w produkt typu “All your company calls in one place”. W dziale R&D, rozpoczęły się już prace nad wykorzystaniem machine learning i AI, pozwalającą analizować setki tysięcy rozmów przez nasz system. Dzięki temu firmy będą mogły lepiej i skuteczniej budować swoją komunikację.” — mówi Andrew Tkachiv, współzałożyciel i CTO CallPage.

“Od pierwszego spotkania z założycielami CallPage wiedziałem, że zainwestujemy w ich startup. Zdecydowaliśmy się na przewodzenie tej rundzie inwestycyjnej, ponieważ CallPage ma wyjątkowy potencjał globalnej ekspansji a założyciele przez ostatnie kilka lat pokazali, że potrafią skutecznie realizować wzrosty. Jako TDJ Pitango Ventures będziemy wspierać spółkę w tym procesie, w szczególności w najbardziej krytycznych obszarach, korzystając również z globalnego networku naszego izraelskiego partnera – Pitango Ventures.” — skomentował Wojciech Fedorowicz Partner Zarządzający TDJ Pitango Ventures

Fundusz TDJ Pitango Ventures powstał przy wsparciu środków publicznych pochodzących z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

“Komunikacja głosowa staje się krytycznie ważnym narzędziem wykorzystywanym w kanałach sprzedaży, którego znaczenie rośnie szczególnie w przypadku skomplikowanych produktów oferowanych w wielu wariantach. Głęboko też wierzę, że w nieodległej przyszłości sztuczna inteligencja umożliwiająca prowadzenie płynnego dialogu z klientem  tzw. “conversational AI” będzie również jednym z najbardziej efektywnych sposobów generowania silnych wzrostów sprzedaży i zwiększania satysfakcji klientów. A to właśnie jest kierunek, w którym zmierza CallPage” — dodał Marek Kapturkiewicz, współzałożyciel i Partner Innovation Nest. 

“Patrząc na kierunki rozwoju narzędzi wspomagających kontakty z użytkownikiem, które obecnie zmierzają w stronę rozwiązań głosowych, CallPage idealnie wpisuje się w te trendy. Cortana – Microsoft, Alexa – Amazon czy też Duplex i Asystent głosowy Google pokazują, że przyszłość należy do takich właśnie rozwiązań. Jeśli do świetnej technologii i zrozumiałego modelu biznesowego dodamy pełen energii, pasji i ambicji zespół – wówczas efektem jest inwestycja od grupy wiodących funduszy w kraju.” — powiedział Marcin Kurek, Partner Zarządzający Market One Capital.

Spółka planuje dynamiczny wzrost na rynkach zagranicznych, przede wszystkim USA. Jednak na razie nie planuje przenosić swojej siedziby do Stanów Zjednoczonych.

“Mamy unikalną przewagę nad konkurencją – możemy tworzyć produkt na polskim rynku a sprzedawać go na rynku globalnym. To co nasza konkurencja wydaje w Kalifornii nas będzie kosztowało 5 razy mniej, a Polsce i Krakowie mamy zaplecze znakomitych specjalistów. Nie chcemy na razie z takiej przewagi rezygnować i przenosić siedziby do USA.” — dodaje Ross Knap współzałożyciel i Prezes CallPage.

“Drugi LiveChat” 

W świecie mediów CallPage już kilkakrotnie zostało nazwane drugim LiveChatem, spółką wycenianą na polskiej giełdzie na ponad 0,9 mld złotych. Powodów jest kilka, między innymi podobny model biznesowy oraz sposób działania produktu – LiveChat oferuje widget na stronę dający możliwość czatu z konsultantem, natomiast CallPage – widget pozwalający na odbycie natychmiastowej rozmowy telefonicznej.

Na razie takie porównanie – ze względu na skalę obydwu biznesów – wydaje się być na wyrost, ale LiveChat jest dla nas znakomitym przykładem, że możliwe jest zbudowanie globalnego biznesu w branży nawiązywania relacji z klientem i wsparcia sprzedaży — mówi Sergey Butko, współtwórca oraz CMO CallPage. Jak dodaje: “Mieliśmy na stole trzy oferty – dwie od inwestorów, a trzecią od jednej ze spółek telekomunikacyjnych. Ostatnia dotyczyła kupna całej firmy. Mogliśmy wybrać tę ostatnią i sprzedać firmę, ale naprawdę wierzymy, że mamy potencjał, aby w najbliższych 4-5 latach zbudować firmę poziomu LiveChat, i to jest nasz cel. Stąd oferta sprzedaży firmy na tym etapie nie była dla nas w żaden sposób interesująca.”

O początkach 

W 2015 roku Ross Knap, Sergey Butko oraz Andrew Tkachiv wpadli na pomysł stworzenia CallPage. Pierwszy miesiąc pracy opierał się głównie na robieniu projektu “po godzinach”, jednak szybko dostrzegli potencjał pomysłu i zdecydowali się skupić swoje siły tylko na nim.

Trzy lata temu kiedy startowaliśmy, rynek narzędzi do szybkiego kontaktu telefonicznego w Polsce po prostu nie istniał. Tylko w zeszłym roku przez wtyczkę CallPage zostało zamówionych prawie 2 miliony rozmów.  Już nie dziwi niebieska słuchawka CallPage, która coraz częściej pojawia się w Internecie zachęcając mnie do dokonania zakupu i uzyskania dodatkowych informacji o nawet tak powszechnych produktach jak karma dla psa. To jest coś niesamowitego. — tłumaczy Ross Knap.

Przez 3 lata istnienia, CallPage kilkukrotnie z sukcesem pozyskiwał finansowanie. Przy założeniu spółki, w projekt zainwestował AIP SeedCapital wraz z Aniołem Biznesu. Jako kolejni spółką zainteresowali się: estoński akcelerator Startup Wise Guys oraz fundusz bValue.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };