Chatboty – przyszłość komunikacji

225

Chatboty zyskują coraz większą popularność. Wynika to faktu, że wspierają komunikację w popularnych kanałach social media, coraz powszechniej wykorzystywanych przez konsumentów. W dobie zmieniających się preferencji komunikacyjnych na linii marka-klient, firmy wykorzystujące chatboty otwierają się na innowacje i rozszerzają możliwości kontaktu, poza standardowe narzędzia obsługi klienta jak call-center czy kontakt mailowy.

Chatboty pozwalają zoptymalizować oraz przyspieszyć komunikację, dając konsumentowi w czasie rzeczywistym odpowiedzi na najczęściej powtarzające się pytania.

Szybkość przekazywania informacji jest obecnie niezwykle ceniona przez odbiorców. Dodatkowo stawiają oni na dostępność 24/7. Chatboty mają tę właściwość, przy czym nie generują z tego tytułu dodatkowych kosztów dla firmy, a są niezwykle użyteczne dla konsumenta.

Chatboty mają też istotną funkcjonalność jaką jest zbieranie cennych dla firmy leadów, które wraz z kompletem informacji o zainteresowaniach klienta, są podstawą do dalszego kontaktu. Obecnie boty są wykorzystywane w wielu różnych branżach.

Przykładem może być chatbot stworzony przez hyperCREW dla Alwis&Secura –  działającej w branży ubezpieczeń turystycznych. Celem aktywności chatbota jest odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania według rozbudowanego scenariusza rozmów oraz zbieranie leadów osób planujących podróże.

Osoba, która planuje podróż, zagraniczną bądź krajową i chce się ubezpieczyć może na FP pozyskać niezbędne informacje dotyczące oferty, a także uzyskać odpowiedzi na pytania związane z podróżą poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij rozmowę”. W tym momencie zostaje uruchomiona zaprojektowana rozmowa automatyczna – mówi Jacek Furtak, Account Manager agencji strategiczno-kreatywnej hyperCREW.

Chatbot umożliwia dokładne zapoznanie się z ofertą naszego brendowego ubezpieczenia turystycznego Bezpieczne Podróże Alwis. Odpowiada na pytania dotyczące m.in. tego, co należy zrobić, gdy stracimy za granicą dokumenty lub czy polisa obejmuje ochroną kobiety w ciąży – mówi Wacław Migacz, Prezes Alwis&Secura.

hyperCREW przygotowała rozbudowany schemat, zawierający wszystkie potencjalne opcje, jakie może przybrać rozmowa. Dzięki temu zainteresowany ubezpieczeniem wyjazdu już na poziomie pierwszego kontaktu uzyskuje szereg przydatnych informacji. Zostaje również poproszony o podanie do siebie kontaktu wraz z kodem, umożliwiającym geotargetowanie. Informacje te trafiają do Alwis&Secura, firma deleguje swojego konsultanta, który kontakuje się z daną osobą, znając jej konkretne zapotrzebowanie na ubezpieczenie turystyczne. Schemat stanowi część kompleksowej komunikacji on-line zaproponowanej Alwis&Secura przez hyperCREW.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };