...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co babcia i dziadek robią na Facebooku? Zobacz, jakie treści lajkują seniorzy

seniorzy na Facebooku

Internauci po 65. roku życia spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Nie tylko szukają kontaktu z bliskimi, ale też konsumują treści związane z ich zainteresowaniami.

Rozwój technologii i zmiana nawyków sprawiły, że reprezentanci wszystkich pokoleń korzystają z mediów
społecznościowych. Starsi ludzie stanowią coraz większy odsetek użytkowników internetu – dzięki niemu
utrzymują kontakt z bliskimi i czerpią wiedzę na interesujące ich tematy.

Wbrew obiegowej opinii, że social media to kanały tylko dla młodych, warto wiedzieć, że 4% wszystkich
użytkowników Facebooka to osoby 65+. Musimy pamiętać, że z polskiej wersji językowej Facebooka
korzystamy już prawie 10 lat. Co więcej, dostęp do komputerów i internetu jest coraz powszechniejszy w
każdej grupie wiekowej – mówi Franciszek Georgiew, założyciel agencji Social Tigers.

Przyglądając się statystykom grup odbiorców Facebooka, zauważymy, że minimalnie więcej użytkowników po
65. roku życia to kobiety (51%). Nie powinno być zaskoczeniem, że najbardziej aktywnymi seniorami w
mediach społecznościowych są mieszkańcy Warszawy, Poznania i Wrocławia. Czwarta w kolei miejscowość
różni się w zależności od płci – aktywniejsze online są panie z Łodzi, a panowie z Krakowa. Seniorów
przybywa, również na Facebooku.

Senior daje lajka

Mężczyźni po 65. roku życia na Facebooku śledzą głównie treści związane z polityką. Ich ulubione strony to
profile portali informacyjnych. Część seniorów interesuje się też sportem i obserwuje fan page Justyny
Kowalczyk i innych gwiazd sportu. Popularnością cieszą się też profile muzyczne poświęcone tematyce The
Beatles i Czesława Niemena.

Seniorki również wykazują zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami politycznymi, jednak znacznie mniejsze.
Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród kobiet 65+ jest poradnikowa. Panie szukają wskazówek, które
pomogą im szybciej wykonywać codzienne obowiązki. Lubią też strony serwisów informacyjnych z
ciekawostkami i treściami rozrywkowymi, związane z dbaniem o zdrowie i modą. Nie powinno nikogo też
zdziwić, że chętnie obserwują strony o zdrowiu, ogrodnictwie i modzie.

Co ciekawe, seniorki chętniej niż seniorzy korzystają z wersji mobilnej Facebooka. 63% kobiet korzysta z tego
serwisu społecznościowego na komputerze, a 31% ze smartfona z Androidem. Natomiast komputer preferuje
70% mężczyzn, a smartfon z Androidem 23%.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF