Co sądzimy o płatnościach mobilnych?

1 316

Coraz częściej można usłyszeć głosy mówiące o tym, że m-commerce to przyszłość handlu. Niestety, chociaż zakupy mobilne faktycznie mają bardzo duży potencjał, jeśli konsumenci nie będą przekonani do dokonywania płatności za pomocą smartfonów lub tabletów, ów nie zostanie wykorzystany. Jak postrzegamy kwestię zakupów przez telefon? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie Mobile Payments Study, przeprowadzone przez firmę MasterCard.

Czwarte badanie Mobile Payments Study zrealizowane przez firmę Prime Research na zlecenie MasterCard, prezentuje dane z 61. krajów świata, w tym z Polski. W ramach badania przenalizowano 2 miliony wpisów dotyczących płatności mobilnych w mediach społecznościowych, takich, jak Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+ i YouTube.

Jak wynika z opublikowanych danych, liczba wpisów w mediach społecznościowych na temat cyfrowych płatności na przestrzeni ostatnich lat wzrosła wielokrotnie – w 2012 roku bowiem analizie poddano 85 tys. wpisów, a w 2015 roku – 2 mln. Co więcej, rosnącemu zainteresowaniu tym tematem ze strony internautów towarzyszy również coraz bardziej pozytywne nastawienie do technologii płatności mobilnych.

 

Pozytywne nastawienie konsumentów

 

Zgodnie z badaniem, w 2015 roku tematem 97 proc. rozmów o płatnościach mobilnych w mediach społecznościowych były portfele cyfrowe, w tym Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay i MasterPass. Użytkownicy portali społecznościowych najczęściej poruszali kwestie nowości produktowych, usprawnień w usługach, a także prezentowali własne oceny proponowanych rozwiązań. Co ważne, w ciągu ostatniego roku zaobserwowano znaczący wzrost liczby rozmów, w których poruszano temat portfeli cyfrowych – w Europie wyniósł on ponad 140 proc., zaś w krajach Ameryki Północnej niemal 520 proc.

Oprócz portfeli cyfrowych dyskusje dotyczyły również kart zbliżeniowych, technologii biometrycznych, płatności osobistych oraz tzw. wearable devices. Kluczową kwestią wciąż jednak pozostaje bezpieczeństwo płatności mobilnych.

Co ciekawe, jak wynika z badania, coraz większa liczba konsumentów ma neutralne lub pozytywne nastawienie do oferowanych im usług (94 proc.). Stanowi to wzrost o 3 pkt. proc. w stosunku do ubiegłego roku i aż o 24 pkt. proc. w stosunku do badania z 2012 roku. To może sugerować, że stopniowo coraz bardziej oswajamy się z myślą dokonywania płatności przez telefon.

::

Przypominamy, że w styczniowym wydaniu magazynu „Brief” temat numeru był poświęcony kwestii m-commerce. Numer wciąż można bezpłatnie pobrać na urządzenia mobilne.

::

Fot. Fotolia.com/mbaldenkova

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };