Comarch otwiera ośrodek data center we Francji

Business man success in job
55

Comarch uruchomił swoje pierwsze centrum przetwarzania danych we Francji. Ośrodek o powierzchni 840 m2 położony jest w miejscowości Lezennes, koło Lille, we francuskiej siedzibie Comarch. Inwestycja we własną infrastrukturę to część strategii firmy oraz jest związana z planami rozszerzenia działalności biznesowej na rynku francuskim.

Projekt ten umożliwi firmie Comarch rozwinięcie oferty ICT i zapewnienie hostingu projektów dla obecnych i przyszłych klientów we Francji. Firma świadczy w ten sposób usługi hostingu projektów handlu detalicznego (retail), związanych z procesami lojalnościowymi, elektronicznym obiegiem dokumentów oraz systemami do zarządzania relacjami z klientami CRM a także wspiera ofertę Cloud, przeznaczoną głównie dla małych i średnich firm oraz prywatnych przedsiębiorców.

Projekt ten, którego wartość wyniosła 8 milionów euro, stanowi ważny etap w rozwoju firmy na rynku francuskim. Możemy dzięki niemu dostarczyć naszym klientom we Francji nie tylko usługi hostingu ale również rozwiązania kompleksowe. Jest to wyraźne przesłanie dla aktualnych i przyszłych klientów o znaczeniu, jakie ma dla nas rynek francuski zarówno pod względem zadowolenia klienta, jak również naszych ambicji na przyszłe lata – wyjaśnia Arkadiusz Iłgowski, prezes Comarch France.

Otwarcie ośrodka data center oznacza również w dłuższej perspektywie zatrudnienie 20-30 osób, odpowiedzialnych za poprawne funkcjonowanie centrum przetwarzania danych oraz wdrożenie oferty ICT.

Od wielu lat Comarch skupia się na rozwoju usług hostingu o wysokiej wartości dodanej. Aby  wzmocnić ten rozwój, firma poczyniła znaczne inwestycje w budowę własnych infrastruktur przy współpracy z najlepszymi dostawcami usług. Data center w Lezennes jest piątym z piętnastu ośrodków przetwarzania danych Comarch, które znajdują się w Europie, Ameryce Północnej i Azji (liczba ta obejmuje zarówno zakłady własne, jak i partnerskie).

Oferta ICT firmy Comarch

Mimo, że ten ośrodek typu Tier3 skupia się głównie na ofertach SaaS (Software as a Service), Comarch może dzięki niemu zaproponować również oferty PaaS (Platform as a Service) i IaaS (Infrastructure as a Service) oraz rozwinąć kompleksową ofertę data center:

–           Comarch SaaS: oferta obejmuje aplikacje i infrastrukturę serwerową, wsparcie techniczne wraz z usługami administracji aplikacji i infrastruktury IT. Comarch zapewnia dostępność krytycznych systemów na poziomie 99,95% w skali roku.

–           Comarch PaaS: Comarch udostępnia platformę systemową i sprzętową wraz z całym zestawem usług towarzyszących zarządzanym usługom, jak również usługi hostingu dla aplikacji biznesowych w ośrodku data center. Oferta ta obejmuje sprzęt (serwery i macierze), wszystkie niezbędne obce licencje, administrację systemem operacyjnym oraz bazami danych, zarządzanie warstwą systemową i sieciową, redundantne łącza komunikacyjne oraz monitoring całego rozwiązania 24×7.

–           Comarch IaaS: Sprzęt jest kolokowany w bezpiecznym środowisku w ośrodku data center Comarch, zaprojektowanym i zabezpieczonym zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi. Comarch proponuje swoje usługi w zakresie zdalnego wsparcia oraz opcjonalnie monitoringu i kopii zapasowych (backup).

–           Comarch DRC: Comarch oferuje swoim klientom usługę Disaster Recovery Center jako usługę odrębną lub opcjonalną względem pozostałych usług. Obejmuje ona dostarczenie dodatkowego ośrodka danych przedsiębiorstwom, które podpisały z firmą umowę. W przypadku usługi DRC, czas przełączenia między głównym ośrodkiem danych a ośrodkiem zapasowym oraz czas, po którym systemy będą ponownie dostępne, jest określony przez umowę SLA.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };