...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Crowdfunding w służbie potrzebującym

Druga edycja konkursu grantowego „To dla mnie ważne”, organizowanego przez Fundację Aviva, właśnie została rozstrzygnięta. To dzięki niemu realizowane są projekty społeczne, których głównym celem jest wspieranie najbardziej potrzebujących. W tym roku, w ramach współpracy z polskim Kickstarterem – Wspieram.to, wnioskodawcy będą mogli wcielić w życie jeszcze więcej pomysłów na pomoc lokalnym społecznościom dzięki crowdfundingowi. Będzie to m. in. wyposażenie świetlic, placów zabaw oraz sprzęt ośrodków dla dzieci z autyzmem, rewitalizacja terenów wokół szkół i przedszkoli czy odnowienie placu zabaw dla niepełnosprawnych maluchów.

 

Fundacja Aviva organizując konkurs grantowy „To dla mnie ważne” już po raz drugi dała szansę ludziom z całej Polski na realizację ważnych społecznie celów, zintegrowała lokalne społeczności i zmobilizowała je do aktywnego działania na rzecz rozwoju. W II edycji konkursu, jury przyznało 9. wnioskom wybranym spośród finałowej dwudziestki aż 220 tys. zł. na stworzenie miejsc, dzięki którym dzieci będą szczęśliwsze, rodzice będą mogli z radością patrzeć na rozwój swoich maluchów, a lokalne społeczności zyskają miejsca do spotkań i rekreacji. Dzięki grantom powstaną place zabaw, świetlice, sale terapeutyczne, boiska i skwery. Choć głosowanie w konkursie już się zakończyło, dalej można kibicować pomysłom zgłoszonym na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl i przyczynić się do wcielenia ich w życie – wystarczy przekazać wnioskodawcom fundusze w ramach crowdfundingu.

Dlaczego crowdfunding?

Finansowanie społecznościowe staje się coraz ważniejszą i skuteczniejszą formą realizacji swoich marzeń i pomysłów, których w inny sposób nie dałoby się urzeczywistnić . -Crowdfunding to nowoczesna forma pozyskiwania środków od społeczności w zamian za konkretne korzyści. W klasycznym modelu „wszystko albo nic” każdy może założyć projekt, ustalić kwotę jakiej potrzebuje oraz określić cel zbiórki. Wszyscy mogą wesprzeć twórców wpłacając nawet niską kwotę. W zamian za wsparcie otrzymują oni ustaloną na początku zbiórki nagrodę. W przypadku kampanii dla Fundacji Aviva i konkursu grantowego „To dla mnie ważne” zastosowaliśmy jednak nieco inny mechanizm, czyli – bierzesz ile zbierzesz. Z racji specyfiki projektów, każdy ma określony zakres realizacji kampanii, w zależności od tego czy uzbiera 30 proc. czy 110 proc.. W tym modelu jednak nie ma projektów nieudanych, więc nie ma też zwrotów. Za to każdy wspierający ma satysfakcję z tego, iż wspomógł ważny dla swojej społeczności lokalnej cel. – tłumaczy Marcin Galicki, pomysłodawca platformy Wspieram.to. W Polsce projekty na platformach finansowania społecznościowego zebrały już ponad 5 milionów złotych, dzięki czemu powstało wiele inicjatyw, produktów i tworów niezależnych twórców.

Crowdfunding to jednak nie tylko pieniądze, ale również doskonałe narzędzie marketingowe. Dzięki kampanii prowadzonej na platformie zyskuje się olbrzymi zasięg i można dotrzeć do osób zainteresowanych danym projektem. Bardzo istotną korzyścią jest również informacja zwrotna od potencjalnych wspierających. To czy projekt się spodoba społeczności czy nie, stanowi doskonałą walidację zgłoszonego pomysłu.

Jak możesz przyczynić się do pomocy?

Od 5 grudnia 2014 roku na stronie internetowej www.todlamniewazne.pl przy inicjatywach TOP 50 pojawi się przycisk „dotuj”. Klikając w przycisk będzie można przekazać wnioskodawcom fundusze. Każda złotówka się liczy. Ponieważ powodzenie finansowania społecznościowego zależy w dużej mierze od zgromadzenia rzeszy ludzi, którym zależy na realizacji pomysłu, Fundacja Aviva udostępnia gotowe materiały, czyli plakaty, ulotki, wzory postów na Facebooka, które pomogą wnioskodawcom rozpropagować akcję. Możliwość pieniężnego wspierania projektów trwać będzie do 31 stycznia 2015 roku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF