...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Weź mnie w obroty” – podsumowanie pierwszej części kampanii

Ekologia ma dla Polaków coraz większe znaczenie. Dowodzi tego nie tylko rosnąca moda na żywność ekologiczną, rezygnacja z transportu samochodowego w centrach wielkich miast czy stosowanie w domach rozwiązań energooszczędnych. Coraz częściej sami poszukujemy sposobów dbania o środowisko w zwykłych codziennych sytuacjach. Potwierdzeniem jest szeroki odzew na ekokampanię „Weź mnie w obroty”. Apel butelki zwrotnej przemówił do tysięcy Polaków.

Kampania społeczna „Weź mnie w obroty” to pierwsza realizowana na tak dużą skalę akcja poświęcona butelce zwrotnej – jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań w branży spożywczej. Celem kampanii jest stworzenie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepu oraz zwrócenie uwagi konsumentów na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej, a tym samym zatroszczenie się o środowisko naturalne. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS dla Carlsberg Polska w 2013 roku, niespełna 20 proc. polskich konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga chronić środowisko naturalne – każde kolejne oddanie butelki do sklepu to oszczędność około 1100W energii zużytej podczas produkcji nowej. Tyle energii potrzeba by przez 5,5 godziny oglądać telewizję na LCD TV czy 22 godziny pracować przy komputerze. Stan środowiska nie jest nam jednak obojętny. Dowodzi tego pierwszy miesiąc kampanii „Weź mnie w obroty”, której temat budzi spore emocje i zainteresowanie. Zwiększają się szanse na wywołanie dyskusji o polskim systemie funkcjonowania opakowań zwrotnych i podniesienie świadomości ekologicznej Polaków w tym zakresie. 

Kampanię otworzył spot internetowy z udziałem ambasadora akcji – Piotra Roguckiego – aktora, muzyka, wokalisty zespołu COMA. W niespełna miesiąc spot wyświetlono prawie 26 000 internautów. Wokół profilu kampanii na Facebooku zgromadziło się ponad tysiąc osób, aktywnie komentujących temat butelki zwrotnej.  Dużą popularnością wśród fanów przedsięwzięcia cieszy się komiks ekologiczny Marty Zabłockiej z butelką zwrotną w roli głównej. Przygody bohaterki akcji zyskują grono wiernych fanów – każdy odcinek to od 2 000 do 4 500 odsłon. Swoją karierę w sieci rozpoczyna komputerowa gra rankingowa – „Weź mnie w obroty” – przygotowana z myślą o wszystkich, którzy przed wcieleniem w życie pozytywnych, ekologicznych praktyk potrzebują wirtualnej rozgrzewki. Najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu butelek zwrotnych zostały już nagrodzone pierwszymi Eko torbami, uszytymi ze zużytych bannerów reklamowych w pracowni społecznej.

Najważniejszym zadaniem drugiej części kampanii jest stworzenie pierwszej w Polsce interaktywnej mapy sklepów przyjaznych butelce zwrotnej, czyli punktów handlowych, które mają w swojej ofercie piwa w butelkach zwrotnych, udzielają klientom informacji o zasadach zwrotu butelek i, co najważniejsze, umożliwiają zwrot butelek w ilościach detalicznych bez dodatkowych wymagań w postaci paragonów. Mapa – tworzona wspólnie z konsumentami – dostępna będzie w osobnej zakładce na stronie kampanii.

Akcja „Weź mnie w obroty” potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej oraz ochrony środowiska.

::

Czytaj więcej: Weź mnie w obroty

Źródło: www.wezmniewobroty.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF