...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Cynizm czy przypadek?

pytania kryzysowe

Po Tigerowych wydarzeniach pojawiło się sporo teorii, że całe zamieszanie to zamierzony ruch właściciela marki przeprowadzony wspólnie z agencją.

Po Tigerowych wydarzeniach pojawiło się sporo teorii, że całe zamieszanie to zamierzony ruch właściciela marki przeprowadzony wspólnie z agencją. Dowodem na to, zdaniem zwolenników tej teorii, są:

  • 8 dni jakie minęły od publikacji zdjęcia na Instagramie do rozpętania burzy
  • poprzednie, wcale nie mniej prowokacyjne posty, które nie wywołały żadnego kryzysu
  • zbyt szybkie przelanie 500 000 na Zbiórkę dla Powstańców
  • zaskakujący i wielokrotnie przekraczający nawet kwotę darowizny zasięg wywołany jednym wpisem (mówi się o dotarciu do grubo ponad 5 milionów ludzi)

i zapewne jeszcze kilka innych argumentów, które w natłoku pojawiających się w odstępie milisekund zdań, uciekły mi sprzed oczu.

Czy jeśli to był zamierzony ruch to:

  • pisze się (spontanicznie i z błędami we własnej nazwie) list z przeprosinami?
  • zwalnia się agencję?
  • zamraża się profile na Instagramie i na Twitterze oraz
  • praktycznie zawiesza profil na Facebooku?
  • udziela się w wielu mediach wywiadów przepraszających – i robi to prezes firmy, a nie brand manager, czy dyr. marketingu odpowiedzialny za markę?
  • czy jest w Polsce, w branży marketingowej cynik, który mógł to zaplanować i przewidzieć?

Liczę na to (naiwnie?), że kiedyś dowiemy się, jak było naprawdę. Kto został zwolniony i konkretnie za co (informacja, że osoby „już nie pracują” nie jest tożsama z informacją, że zostały zwolnione z powodu tego kryzysu). Jakie konsekwencje poniosły osoby/dział odpowiedzialny za tę kampanię ze strony Maspexu?

Jednakże cały ten kryzys (takiego huku w mediach nie uzyskała ani Żytnia, ani Reserved, ani AUDI, ani PGE) może niesie ze sobą coś pozytywnego:

  • może powstaną i będą przestrzegane (i właściwie wynagradzane ) procedury weryfikujące każdy wysyłany w świat komunikat,
  • ktoś zastanowi się zanim zacznie kogokolwiek i cokolwiek (nie tylko symbole narodowe, czy historię) wyśmiewać?
  • może już nikomu nie przyjdzie do głowy aby „chrzanić to, co było(..)” (wyjątek z hasła umieszczonego na Tigerowej, 1-szo sierpniowej grafice).

Autor: 

Marcin Kalkhoff

BrandDoctor – W niektórych kręgach znany jako BrandDoctor. Wszystkożerna hybryda technicznego wykształcenia z kreatywnym, komunikacyjnym i biznesowym doświadczeniem. Od 2004 r. strateg marki i komunikacji. Orędownik rozmowy, a nie przemowy. Pracował dla prawie każdej branży – od koła zębatego po szpital. Jedyny strateg w Polsce, który służbowo siedział na Pudelku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF