Czy aparat smartfona może sprzedawać?

Czy aparat smartfona może sprzedawać
115

Snapchat, najbardziej popularna aplikacja, pozwalająca na dzielenie się momentami z życia użytkowników, testuje właśnie nową opcję – „kup”. Twórcy aplikacji podejmują kolejną próbę sprzedażowego dotarcia do użytkowników, wprowadzając możliwość zakupienia produktu za pomocą… obiektywu.

Shoppable AR to nowa funkcja Snapchata, która pozwala reklamodawcom na dodanie swojej strony internetowej do sponsorowanych filtrów fotograficznych, wykorzystywanych przez użytkowników przy udostępnianiu swoich zdjęć i filmów na Snapchacie. Opcja ta pozwala na kupowanie produktów, oglądanie dłuższych form wideo oraz instalowanie aplikacji bez konieczności opuszczania Snapchata.

Nowa funkcjonalność Snapchata będzie dostępna dla reklamodawców w różnych wariantach. Firma zainteresowana wykorzystaniem funkcji będzie mogła np. wziąć udział w licytacji, w celu wykupienia miejsca wśród różnych filtrów. Miejsce to będzie wykupowane w procesie licytacji, zaczynającym się od kwoty 100 $ za jeden dzień. Filtr ten będzie pojawiał się użytkownikom po przesunięciu palcem. Innym sposobem na umieszczenie swojej nakładki produktowej na aparat Snapchata będzie wykupienie emisji filtra do konkretnej grupy docelowej, spośród użytkowników aplikacji. Użytkownicy należący do tej grupy zobaczą filtr reklamodawcy bezpośrednio, za pomocą funkcji głównej kamery, bez konieczności wykonywania jakiejkolwiek akcji, a reklamodawca rozliczany będzie za ilość wyświetleń danego filtra przez użytkowników. Dodatkowo, każdy reklamodawca będzie miał możliwość wykupienia pierwszego filtra, który wyświetlać się będzie wszystkim użytkownikom. Pierwszymi firmami, które zdecydowały się na przetestowanie nowej funkcjonalności Snapchata są: Adidas, Clairol, King i STX Entertainment.

Shoppable AR to kolejna próba wprowadzenia elementu bezpośredniej sprzedaży produktów w aplikacji. W lutym tego roku, testowano funkcję kupowania produktów związanych ze Snapchatem za pośrednictwem aplikacji. Produkt (np. tańczącego hot-doga) można było zakupić, skanując tzw. snapcode, a produkty znikały podobnie jak zamieszczane przez użytkowników snapy. Próba dotarcia z reklamą poprzez nakładki fotograficzne z opcją „kup” jest wynikiem tego, że ponad połowa populacji Stanów Zjednoczonych w wieku od 13 do 34 lat przynajmniej raz w każdym tygodniu używa filtrów na Snapchacie (jak wynika z obserwacji samych twórców aplikacji) a około 70 milionów użytkowników korzysta z filtrów codziennie. Jest to ogromny potencjał sprzedażowy, zwłaszcza dla reklamodawców mających w swojej ofercie produkty dla ludzi młodych, którzy przeważają wśród użytkowników aplikacji.

Autor artykułu:

Katarzyna Szarek – Account Executive  w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };