DAWID I GOLIAT – STARTUPY A KORPORACJE: Jestem w bajce

2 715

Jakie korzyści przynosi kooperacja startupów i korporacji dla obu stron i jakie wyzwania stoją na przeszkodzie? Swoim doświadczeniem dzieli się starrtup Jestem w bajce oraz Poczta Polska.

W listopadzie 2016 r. startup Jestem w bajce wspólnie z Pocztą Polską rozpoczęły akcję, której celem jest sprzedaż oryginalnych prezentów świąteczno-mikołajkowych dla dzieci. Ich propozycją jest książka
o przygodach Świętego Mikołaja tworzona online w innowacyjnej, personalizowanej wersji. Bohaterem takiej książki może być każde dziecko.

Dla startupu Jestem w bajce, który specjalizuje się w produkcji personalizowanych bajek w formie książkowej, wspólna akcja z Pocztą Polską, była szansą na zbudowanie ogólnopolskiego zasięgu oferowanych usług. Dla Poczty Polskiej była elementem strategii, której celem jest rozwijanie i unowocześnianie oferty. Znalazło to wyraz między innymi w rozszerzeniu zestawu produktów i usług dostępnych w ramach corocznej, organizowanej przez Pocztę Polską, akcji konsumenckiej Strefa Świętego Mikołaja.

Z propozycją współpracy przy realizacji tej akcji wyszła Poczta Polska. Poszukując partnerów o charakterze B2B wyłoniła listę potencjalnych kandydatów. O wyborze Jestem w bajce zdecydowały takie kryteria jak doświadczenie, kreatywność a także elastyczność i zrozumienie specyfiki projektu. Z perspektywy startupu Jestem w bajce już sam etap negocjacji warunków kooperacji był cennym doświadczeniem – zarówno pod kątem sposobu konstruowania ofert, jak i prowadzenia rozmów biznesowych. Duża organizacja to określona kultura komunikacji – poszczególne decyzje wymagają akceptacji managerów wielu szczebli, pionów czy też specjalistów odpowiedzialnych za różne aspekty współpracy: od działu prawnego czy informatycznego, po administratorów danych. Organizacją pracy w Jestem w bajce zajmują się trzy osoby, które – z uwagi na skalę firmy – wykonują wszystko od a do zet.

Znacząca różnica pomiędzy wielkością obu partnerów postawiła przed Jestem w bajce wiele wyzwań. Po pierwsze startup musiał się przygotować na realizację zamówień na dużo większą niż dotychczas skalę. Współpraca B2B mieściła się w bardziej odległych planach rozwoju startupu. Dotychczas firma mogła pochwalić się produkcją wysokiej jakości personalizowanych książeczek ze zdjęciami dzieci – ręcznie wklejanymi w ilustracje i realizowanymi w trybie pojedynczych zleceń. Na potrzeby współpracy z Pocztą Polską musiała przemodelować organizację pracy, aby przygotować się na wielotysięczne nakłady. W takiej sytuacji manualna obróbka zdjęć nie wchodziła już w rachubę. Dlatego Jestem w bajce zdecydowało się na opracowanie personalizacji automatycznej.

Przy tak dużej liczbie zamówień, na każdym etapie produkcji, mogły pojawić się różne przeszkody – na przykład związane z wydajnością drukarni, podwykonawców czy serwerów. Należało je wcześniej zdefiniować i wyeliminować.

– Temat był dla nas pod wieloma względami pionierski. Aby podołać wyzwaniu musieliśmy rozwinąć nowe kompetencje – na przykład informatyczne. Nowy system personalizacji kodowały intensywnie trzy zespoły programistów. Efekt? W pełni zautomatyzowana platforma, która dostarcza konsumentowi jeden jedyny taki egzemplarz książki na świecie – książki o jego dziecku  – przyznaje Konrad Kacperczyk, CEO, pomysłodawca Jestem w bajce.

Współpraca z Pocztą Polską pozwoliła startupowi przetrzeć szlaki w obszarach, do których wcześniej podchodził z ostrożnością. Wymusiła znaczny rozwój technologii produkcji. Dzięki niej Jestem w bajce posiada nowy, sprawdzony i w pełni skalowalny system, który odpowiada na potrzeby rynku B2B, a to może być wysoko cenione przez potencjalnych inwestorów. Dla Poczty Polskiej projekt jest kolejnym, konsekwentnym krokiem w unowocześnianiu oferowanych usług i rozwijaniu współpracy z polskimi, świetnie rokującymi firmami.

C:\Users\Janusz Smiłek\OneDrive\Moje bieżące\Jestem w bajce\logo Jestemwbajcepl.jpg  C:\Users\Janusz Smiłek\OneDrive\Moje bieżące\Jestem w bajce\logotyp_podstawowy.jpg

::

Jestem w bajce to innowacyjny na polskim rynku startup, który umożliwia tworzenie online personalizowanych bajek dla dzieci. Usługa ta polega na wkomponowywaniu wizerunków i imion dzieci w konkretne, wybrane historie a później ich drukowaniu w formie książkowej. Jestem w bajce adresuje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych. W 2015 roku został wyróżniony przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości dofinansowaniem na poszerzanie portfolio personalizowanych książek oraz rozwój technologii ich realizacji.

 

Komentarze
var __collector_config = { publisher: '62CD5834-C757-4F9F-A4EA-7451478E0D3C', };