...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Druga odsłona „Wideo w sieci” za nami!

Czy marki obecne w serwisie YouTube powinny decydować się na współpracę z youtuberami, czy raczej posiadać własne kanały? Jak rozliczać kampanie realizowane wespół z twórcami? Jak optymalizować wideo na platformie YouTube, a jak na portalu Facebook? I wreszcie, czy poprzez te kanały docieramy tylko do najmłodszej grupy odbiorców? Na te i inne pytania odpowiedzieli prelegenci drugiej odsłony konferencji „Wideo w sieci”, która odbyła się wczoraj w warszawskim lokalu „Trzy Kolory”.

To, że rola wideo on-line w promocji marki jest znacząca, udowodniliśmy podczas pierwszej odsłony wydarzenia, które miało miejsce w styczniu br. Tym razem uczestnicy konferencji mieli okazję dowiedzieć się, jak w praktyce można wykorzystać ten format, a tym samym w kreatywny sposób dotrzeć do swoich odbiorców.

Podczas wykładu wprowadzającego Barbara Sołtysińska, współtwórczyni i CEO sieci partnerskiej LifeTube, opowiedziała o tym, jakie zalety ma współpraca z twórcami i w których przypadkach warto inwestować w odrębny kanał marki. Wystąpienie uzupełnił Marcin Rzeczkowski z agencji GoldenSubmarine – zaprezentował infografikę podsumowującą dziesięcioletnią historię serwisu YouTube.

Wśród prelegentów znalazł się również Ryan Socash, przedstawiciel internetowego kanału telewizyjnego Mediakraft, który przedstawił inspirujące studia przypadków, wskazujące, jak ważna jest autentyczność twórców treści wideo. Jak marka może skutecznie budować swój kanał na YouTube’ie oraz jak optymalizować treści wideo radził Grzegorz Zięba z firmy GoVideo. Proces kreacji kanału przedstawił na modelu 3H, którego rozwinięciem są słowa: help (pozwalam się odnaleźć), hub (przywiązuję do siebie) i hero (robię show). O publikowaniu treści wideo za pośrednictwem Facebooka opowiedział Jakub Bąkała. – Wideo na Facebooku to format bardzo specyficzny, ale jego nietypowy charakter, umiejętnie wykorzystany, może okazać się zaletą. Facebook kładzie coraz większy nacisk na tego typu treści, warto więc dostrzec w nich potencjał i nauczyć się, jak go wykorzystywać – mówił prelegent. Kolejnym kanałem skupiającym twórców wideo, o którym była mowa podczas konferencji, jest Vine. Paweł Lipiec z VML Polska i Arlena Witt, autorka bloga Wittamina.pl, zdradzili, jak mogą go wykorzystać reklamodawcy i marki.

 

 

Podczas spotkania uczestnicy mieli także okazję, by wysłuchać dwóch wywiadów na żywo. Rozmówcą Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu „Brief”, był Łukasz Jakóbiak, znany przede wszystkim z autorskiego, internetowego talk-show pt. „20m2 Łukasza”. Tematem rozmowy była siła, jaka tkwi w serwisie YouTube. Zdaniem Jakóbiaka wynika ona ze szczerości i prawdziwych emocji, jakie twórcy przekazują swoim widzom. – Tym, co różni komunikację z odbiorcą za pośrednictwem telewizji od komunikacji przy pomocy wideo on-line, jest przede wszystkim fakt, że w drugim przypadku mamy możliwość bycia blisko odbiorcy i obserwowania na bieżąco jego reakcji na publikowane przez nas treści – mówił Jakóbiak. Twórca treści wideo i mówca motywacyjny opowiedział także o korzyściach płynących z pracy z LifeTube’em i dobrych praktykach w zakresie współpracy z markami.

 

 

W rozmowie z Pawłem Lutym twórcy kanału AbstrachujeTV, Robert Pasut i Rafał Masny, opowiedzieli o tym, na czym zależy im najbardziej we współpracy z markami i co może być w tym kontakcie źródłem nieporozumień. – Najważniejsze jest poczucie, że marka chce się znaleźć w naszym świecie i pokazać się naszym widzom. Twórca oczekuje, że marka okaże mu trochę zaufania i pozwoli działać zgodnie z koncepcją całego kanału. Zdajemy sobie jednak sprawę, że dla wypracowania tego zaufania ważna jest przewidywalność twórcy i jego doświadczenie – mówił Robert Pasut.

 

Konferencja zakończyła się debatą zatytułowaną „Czy YouTube jest dla gimbazy?” Udział w dyskusji wzięli:

Tomasz Czudowski, YouTube

Mateusz Iżyk, Chimney Group

Paulina Mikuła, LifeTube

Marek Wajda, Orange

Robert Pasut, AbstrachujeTV

Rafał Masny, AbstrachujeTV

 

Zapis debaty audio znajdzie się wkrótce na naszej stronie!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF