...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

E-commerce staje się mobilny

Coraz więcej Polaków rozpoczyna zakupy online na swoim tablecie lub smartfonie. Jak podaje serwis zakupowy ShopAlike.pl, w maju 2013 roku liczba użytkowników mobilnych portalu wzrosła ponad pięciokrotnie w stosunku do ubiegłego roku. Przychód generowany przez użytkowników mobilnych zyskuje coraz bardziej na znaczeniu dla całej branży e-commerce - również w Polsce.

Surfowanie i zakupy w internecie przy użyciu urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej popularne w całej Europie. Ten trend rozpowszechnia się również w Polsce, o czym świadczy rekordowy na skalę europejską wzrost odwiedzin o 500 proc. w przeciągu ostatniego roku. Wprawdzie w międzynarodowym rankingu platformy zakupowej ShopAlike.pl Polska plasuje się na ostatnim miejscu spośród innych krajów europejskich, to jednak szybkie tempo wzrostu odwiedzin mobilnych wróży dynamiczny rozwój m-commerce w Polsce. Podobna tendencja jest również widoczna w procesie smartfonizacji Polaków. Według raportu „Rzeczpospolitej” w 2012 roku sprzedano ponad 5 milionów urządzeń mobilnych, a udział smartfonów w polskim rynku telefonii komórkowej wynosi obecnie 25 proc. (co czwarty telefon w Polsce to smartfon).

Statystyki źródeł ruchu serwisu ShopAlike.pl pokazują, że zakupy przez telefon stają się coraz bardziej popularne: 7,2 proc. użytkowników trafia obecnie na stronę przy użyciu urządzenia mobilnego, aby znaleźć tam ubrania, meble i inne produkty lifestylowe. Dla porównania w maju 2012 roku stanowili oni zaledwie 2,5  proc. wszystkich odwiedzających portal.

Użytkownicy tabletów są szczególnie cenni na rynku m-commerce, chociaż póki co tylko 1/3 użytkowników mobilnych platformy ShopAlike stanowią właściciele tabletów, a 2/3 to osoby korzystające ze smartfona. Analiza zachowań konsumenckich serwisu wykazała jednak, że prawdopodobieństwo dokonania zakupów przy użyciu tableta jest do pięciu razy wyższe niż w przypadku smartfona oraz do 25 proc. wyższe niż przy użyciu komputera PC. Należy podkreslić, że szczególnie popularne wśród polskich miłośników zakupów są urządzenia mobilne z systemem Android, tylko co piąty smartfon to iPhone, a co trzeci tablet to iPad.

– Segment mComerce rozwija się bradzo dynamicznie w Polsce w 2013 roku. W żadnym innym kraju nie odnotowujemy tak widocznego wzrostu odwiedzin mobilnych – mówi o rozwoju portalu Robert M.Maier, założyciel i dyrektor zarządzający ShopAlike.pl. – Aby sprostać oczekiwaniom i wciąż rosnącemu popytowi postawiliśmy na rozwiązania mobilne. Przygotowaliśmy mobilne wersje naszej strony www oraz rozwinęliśmy aplikacje mobilne na smartfony i tablety. Jesteśmy przekonani, że z czasem m-commerce będzie coraz silniejszą gałęzią handlu w branży e-commerce – dodaje Robert M. Maier.

Już od kwietnia 2013 roku wszyscy kochający zakupy mogą znaleźć aplikacje mobilne ShopAlike.pl na tablety oraz smartfony w App Store, jak również w Google PlayStore. Obie aplikacje są bezpłatne i umożliwiają przejrzenie oferty ponad 200stu różnych sklepów internetowych. Intuicyjne funkcje filtrowania i sortowania oraz wyszukiwanie podobieństw ułatwiają znalezienie wymarzonego produktu oraz poznanie wielu interesujących ofert.

Dane zostały opracowane na podstawie analizy źródeł ruchu i zachowań konsumenckich użytkowników serwisu ShopAlike.pl w okresie od maja 2012 do maja 2013 roku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF